Hoe bepaal ik of ik voldoende voedingstoffen binnen krijg?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
tinus1969
3 jaar geleden
Heb je een speciale reden om je hier zorgen over te maken?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Als je normaal eet volgens de schijf van 5 en geen onderliggende ziekte hebt en ook geen aangepast voedsel gebruikt, dan heb je voldoende voedingsstoffen. Bij zwaar lichamelijk werk zou een aanpassing kunnen. Dat zou je met een dietist kunnen bespreken.

Antwoorden (1)

Er zijn apps waar je je voeding in bij kan houden, die geven een indicatie van wat je eet en geven vaak ook vitamines etc weer.

Als je je echt zorgen maakt dat je tekorten hebt, ga dan naar je huisarts. Die kan een bloedonderzoek aanvragen, of je doorverwijzen naar een dietist die samen met jou naar je voeding kan kijken.
Ritsuka