Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik word een uur of 2 na het nemen van een allergiemedicijn zo moe. Is hier iets tegen te doen? (Heb al verschillende pillen geprobeerd)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Ritsuka
11 jaar geleden
Waar ben je allergisch voor?
Eet en drink je verder gezond en genoeg?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat voor een allergie is het?
Als het huismijt dieren en stof is, werkt een druppel eucaliptus olie vaak beter. Op een doekje Of even snuffelen aan het flesje. Hiervan slinken de slijmvliezen.
Jaren lopen rotzooien met pillen totdat ik dit ontdekte. Wat een opluchting.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien moet je wennen aan deze medicatie. De wentermijn is meestal zo'n 6-8 weken. Anders zou ik van je huisarts een verwijzing naar de allergoloog (niet standaard in elk ziekenhuis) vragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Neem ze in voor je gaat slapen, vermoeidheid is een bijwerking van verschillende allergie medicijnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb ook een tijdje zulke medicijnen gehad omdat ik allergisch ben voor een bepaald soort antibiotica. Ik had toen niet de keuze om ze 's avonds te nemen dus ik ga ervan uit dat dat bij jou ook het geval is. Wat bij mij werkte is genoeg drinken en .. Een wandeling maken ! Het klinkt gek maar de frisse lucht gaf me veel energie. En af en toe uitrusten..

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ik zou het met de dokter bespreken , plus dat we hier weinig mee kunnen , hoe vaak slik je die pillen en wanneer sóchtend?? En doe je het op een lege maag??
En wat als je gelijk hebt ?? , dan zou ik zoieso gaan praten met een dokter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Welke soorten heb je precies geprobeerd? Het is bekend dat sommige antihistaminica slaperigheid veroorzaken, maar bij de nieuwere generatie pillen is dat meestal niet het geval.

Dit is zeker iets waar dokter of zelfs apotheker advies over kan geven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als aanvulling op SuzyQ : mijn ervaring met vermoeidheidsverschijnselen als bijwerking van de nieuwe generatie anti histamine preparaten is dat na een week of 2 innemen de bijwerking zo goed als verdwijnt. Vraag inderdaad de arts om advies als de klachten aanhouden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding