Hoe lang duurt het voordat antiobiotica uit je lichaam is nadat je gestopt bent met een kuur?

7 jaar geleden
59.3K
tinus1969
7 jaar geleden
Daar is geen vast antwoord op, omdat er veel soorten antibiotica zijn. De halfwaardetijd voor ampicilline is bijvoorbeeld ongeveer een uur; voor trimethoprim 12 uur (vuistregel is dat na 10 halfwaardetijden alles uit je lichaam is).

Het beste antwoord

Na een kuur met antibiotica die tot de tetracyclinegroep behoren (tetracycline, doxycycline, minocycline) duurt het 5 tot 6 dagen voordat de werkzame stof uit je lichaam is verdwenen.
Amadea