Wat gebeurd er als je extra afval pillen neemt?

Ik heb bij de Tuinen pillen gekocht die je metabolisme versnellen. De aanbevolen hoeveelheid is 2 per dag. Één halverwege de ochtend en één halverwege de middag. Ik heb ook een potje met vetverbranders. Met dezelfde instructies.

Ik heb ze vandaag voor het eerst ingenomen (vetverbranders had ik eerder gebruikt en nam om de paar dagen een hele kleine overdosis, van 3 of 4 pillen per dag in een keer). Alleen heb ik 2 metabolisme pillen en 2 vetverbranders ingenomen in de ochtend en 1 van ieder in de middag.

Nu heb ik sinds ik de vetverbranders inneemt snelle hartkloppingen. Ook is mijn bloeddruk omlaag gegaan. Alleen stop ik er niet mee, met mijn domme kop.

Is het gevaarlijk wat ik doe? Ik bedoel, natuurlijk is het gevaarlijk, maar hoe gevaarlijk is het? Wat kan er gebeuren?

Ik ben wel van plan om ze te blijven gebruiken, maar wel de aanbevolen hoeveelheid.

De rede dat ik ze gebruik is omdat ik in December heel veel ben aangekomen. Van 49 kg naar 57 kg. En ik wil graag weer 49 kg zijn. Weet niet of dit wat uitmaakt, maar ik ben 1.60 en veganist. Ik eet wel veel junkfood.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.1K
Amadea
7 jaar geleden
Dat kan dodelijk zijn. http://www.gelderlander.nl/regio/nijmegen-e-o/nijmegen/nijmegenaar-eerste-nederlandse-slachtoffer-killer-pills-1.6702533 Hoe kan jij veganisme en junkfood met elkaar rijmen?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat is niet te zeggen zonder precies te weten om welke het gaat.
Kan je een link plaatsen?
http://www.hollandandbarrett.nl/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Amadea: die zijn niet te koop bij de tuinen, beetje bangmakerij.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De vegetarische slager heeft veganistische bitterballen, kroketten, kip nuggets, loempias en bamischijfjes.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Amadea: dat zijn andere pillen, dan waar Sidemyuu het over heeft. Ik zou gewoon de aanbevolen hoeveelheid nuttigen, dan heb je hetzelfde resultaat als dat je probeert te bereiken met een overdosis. En denk aan de gevolgen: dit kan heel negatief uitlopen als je lang zo doorgaat.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Jacks Het gaat om deze pillen http://www.hollandandbarrett.nl/shop/brands/nutritional-headquarters/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Er zal weinig gebeuren.
Het enige waar er veel van inzit is chroom en dat schijnt veilig te zijn. (ik zou er toch niet heel veel van gaan nemen)
http://www.vitamine-info.nl/alle-vitamines-en-mineralen-op-een-rij/chroom/ Dit is wel leuk spul, maar er zit volgens mij maar weinig in.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kolanoot Merkt je er iets van? Er zit o.a. cafeïne in en dat merk je echt wel als je daar veel van binnen krijgt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Even snel de link over Kola Nut gelezen, daar gaat het ergens over 10 gram, 10.000mg. In een pil zit 50mg.
Net als met Carnitine, in een pil zit 10mg, in een Carnitine supplement zit 500 en meer per capsule.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Okay, heel erg is het dus gelukkig niet. Dank jullie wel. Ik zal gewoon de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid nemen. Niet dat ik bang ben om dood te gaan. Maar ik wil nog wel trouwen en kinderen hebben. Hahaha. Nogmaals, heel erg bedankt.
Ritsuka
7 jaar geleden
Die pillen bevatten vaak vochtafdrijvers en/of cafeine, als je hier teveel van neemt kun je o.a. hartkloppingen krijgen.
En hoe ga je straks op gewicht blijven? Ga je je leven lang die pillen slikken? Je leert geen gezonde levensstijl aan hiermee, dus al het gewichtsverlies is tijdelijk en komt er gelijk weer bij zodra je weer normaal gaat eten. Maar 8 kg aankomen in 30 dagen is wel heel erg veel. Heb je echt zoveel gegeten? Ben je al eens bij de huisarts geweest? Misschien heb je wel iets met je schildklier.
Castle
7 jaar geleden
Sorry maar afvallen doe je niet met pillen. Dit is een verkooptruc omdat veel mensen hopen dat een pilletje hun van de problemen (dik zijn) afhelpt zonder moeite. Ze halen hier megawinsten uit en zeker rond januari (voornemens). Als je wil afvallen gezond eten en bewegen. Het is niet het leukste antwoord maar wel feit. Oprah zei ooit dat haar overgwicht behandeld moest worden als een ziekte. Zoals diabetici en andere bepaalde voedsel niet meer mochten hebben was dit ook voor haar.
tinus1969
7 jaar geleden
Met 57 kilo ben je niet te zwaar (integendeel zelfs, met 49 kilo ben je aan de lichte kant). Je lichaam wil dus helemaal niet afvallen maar dit gezonde gewicht vasthouden. Stop met veganisme en eet gezonde verzadigende dingen als ei kaas, en evt ook vlees (echt puur vlees, zoals biefstuk).
Erna55
7 jaar geleden
Deze pillen lijken niet gevaarlijk.
Maar ik vind het verontrustend dat je zegt dat je weet dat het gevaarlijk is maar dat je toch teveel pillen neemt.
Erna55
7 jaar geleden
En dit doe je al veel langer, gezien je vorige vraag :
Ik ben al een tijdje bezig met dieetpillen innemen. Wat eigenlijk totaal niet nodig is. Ik ben 1.60 en weeg 52 kg. Ben gewoon hartstikke koppig. Ik heb alleen met mijn domme kop te veel pillen genomen. (De ene dag 7, daarna 2 dagen achter elkaar 5 pillen, daarna 3 pillen in een keer. Terwijl ik er per dag maar 2 mag. 1 rond de ochtend en een rond de middag) -------

Antwoorden (2)

Er staat niet voor niets een aanbevolen hoeveelheid op. Het kan dus gevaarlijk zijn een overdosis te nemen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Er zijn al doden door gevallen, zeer gevaarlijk dus.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dus jij loopt ook niet over straat?