kan je xls-medical samen met antidepressiva gebruiken?

om af te vallen

8 jaar geleden
1.7K
Erna55
8 jaar geleden
Het is de vraag of dit voor jou een goed moment is om af te vallen. Bespreek dit met je behandelaar. Daarnaast kost XLSmedical veel en de werking is niet zoals ze beloven. ----- https://www.consumentenbond.nl/dieet/xl-s-medical/ :
Een klein effect op je gewicht voor een hoge prijs en met weinig bewijs dat het bij jou zal werken. Er is onzekerheid over wat de langere termijneffecten zijn. De claim '3x meer gewichtsverlies, dan met beter eten en meer bewegen' geldt alleen bij één bepaalde combinatie van eten en bewegen. Omdat het uiteindelijk toch om eten en bewegen gaat is ons advies om dan maar direct met eten en bewegen aan de slag te gaan en de pil van €159 per 3 maanden over te slaan. -----
Ritsuka
8 jaar geleden
Je kunt beter via je huisarts doorverwijzing vragen naar speciale dietist
tinus1969
8 jaar geleden
Aangezien XLS Medical blijkbaar de darmwerking verandert (en daarmee hoeveel/hoe snel een geneesmiddel wordt opgenomen) is het verstandig dit soort vragen met je apotheek te overleggen.

Het beste antwoord

Er zijn verschillende soorten XLS medical. Met name XLS vetbinder kan een wisselwerking geven met diverse geneesmiddelen. Het gaat hierbij om geneesmiddelen die in vet oplosbaar zijn en daardoor in combinatie met XLS vetbinder minder goed worden opgenomen. Combinatie met antidepressiva is geen probleem, maar neem het zekere voor het onzekere door een tussentijd van minimaal 2 uur te nemen tussen inname van het antidepressivum en XLS.