Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoelang kan je last hebben van je eisprong en welke klachten geeft dit meestal?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
25.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Volgens mij kan de eisprong geen pijn doen, maar de eisprong en de menstruatie zijn niet hetzelfde he. Is het weldegelijk eisprong of heb je je vergist met menstruatie?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meeste vrouwen hebben er helemaal geen last van. Een deel voelt de eisprong, en een nog kleiner deel heeft er ook last van. Klachten zijn dan vaak een wat stekende buikpijn aan één kant, meestal duurt dat heel kort (enkele minuten of uren) en een heel enkele keer hoor je dat een vrouw er echt één tot drie dagen last van houdt. Dan is het vaak een wat meer krampende pijn, ook weer vooral éénzijdig, in de onderbuik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt 'gevoelige eierstokken' hebben wat zich uit in een soort buikpijn en sommige mensen hebben ook last van gevoelige borsten.

Dit gevoel kun je zo'n 5 dagen houden. Sommigen voelen de eisprong al 3-4dagen van te voren aankomen. Maar het kan... sommige mensen voelen er ook niks van.

Toegevoegd na 2 minuten:
Die 5 dagen zijn ook wel zo ongeveer het langste. De meeste vrouwen die het kunnen voelen hebben er maar kort 'last' van. Sommige uren en sommigen een dag. Dit is dus echt heel verschillend per vrouw of je het wel of niet voelt en of je er wel of geen last van hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben dus één van de dames die het voelt en waarbij het soms, niet altijd pijnlijk is, bij mij voelt het als een zeurende pijn Links of rechts onder in mijn buik, maar ik ben zeer zeker niet de enige, google maar eens op pijnlijke eisprong ...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, de meeste vrouwen voelen het niet. Maar ik heb er zelf ook last van. Het voelt als een menstruatiekramp.
Van heel licht tot het gevoel van "even zitten". Het kan een paar minuten duren tot een paar uur, maar wel meestal maar één dag.
Een warme kruik wil in het slechtste geval ook helpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding