Hoe komt het dat alles zwart voor me ogen werd met doucen ?

Ik ben al heel de dag beetje misselijk,duizelig en ik dacht lekker te gaan doucen werd alles opeens zwart voor me ogen (ik viel niet flauw ofzo) ik ging ff zitten en het trok weer weg

Toegevoegd na 2 uur:
Ik lees veel reacties over of ik wel genoeg eet/drink maar dat doe ik, ondanks dat ik me niet lekker voel eet ik wel goed, het is iets minder als normaal maar wel voldoende.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.1K
Ritsuka
12 jaar geleden
heb je wel genoeg gegeten vandaag?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je zwart hebt gezien, dan is er iets aan de hand. Als je misselijk bent, moet je een korte douche nemen. En je moet dan warme water op je buik leggen en slapen. Dat is ook een keer bij mij gebeurd. Je moet gewoon lekker slapen en alles word weer goed!

Het beste antwoord

Misschien was je duizelig doordat je bloeddruk aan de lage kant was. Bijvoorbeeld doordat je weinig gedronken had, maar het kan ook andere oorzaken hebben natuurlijk. Bij warm/heet douchen, zetten je bloedvaten uit en daalt je bloeddruk een beetje verder. Dat kan je nét een laatste tik geven als je al niet helemaal lekker bent.

Maar het kan natuurlijk ook zijn dat je lichaam gewoon de warmte even niet kon hebben om een totaal andere oorzaak, dat dat niet met je bloeddruk te maken heeft. Of het heeft vooral te maken met het staan, dat je daar wat zwak voor was op dat moment, of - wederom bij een wat lage bloeddruk - dat je lichaam niet kon compenseren voor het feit dat bij staan het bloed teruggepompt moet worden vanuit je benen.

Hoe dan ook, en wat de oorzaak ook precies is: het is niet abnormaal dat diverse aanpassingsmechanismen even falen als je al niet helemaal lekker bent. Dat kan te maken hebben met de warmte of met het staan, maar dat hoeft niet. Net zoals sommige mensen wél tegen bloed kunnen als ze zich goed voelen, maar niet als ze erg moe zijn, of zoals je prima een maaltijd over kunt slaan, maar bijna van je stokje kunt gaan als je dat doet in een periode waarin je onder grote stress staat. Dat is dus niet zorgelijk.

Een beetje misselijk en duizelig kan allerlei oorzaken hebben, het kan komen door vermoeidheid, slecht eten en/of drinken, door stress, of door een simpel virusje. Als het aanhoudt en je blijft echt dagen- of wekenlang duizelig en misselijk, dan is het verstandig om contact op te nemen met je huisarts. Als je je de komende dagen nog steeds gammel voelt, probeer dan niet te warm te douchen, maar kies voor een korte, lauwwarme douchebeurt. Vaak verdraag je dat beter op zo'n moment. Eventueel kun je een krukje of tuinstoel onder de douche zetten als je het idee hebt dat het staan een probleem is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Het kan zijn dat je te weinig gegeten hebt. Als jij te weinig gegeten hebt kun je duizelig worden, misselijk worden en ook zwart zien.

Het kan ook komen als je een zware en stress volle tijd hebt. Ook kun je gewoon even niet lekker zijn.

Zo te lezen is het nu weg, doe gewoon rustig aan en zorg dat je in ieder geval iets in je maag hebt (desnoods is het maar een beschuitje) en zorg dat je genoeg drinkt. Als dit door blijft gaan, dan kun je altijd de huisarts raadplegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Al ben ik dan geen dokter, ook ik heb daar in 't verleden last van gehad en bij mij werd toen bloedarmoede geconstateerd. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Misschien wordt je wat wijzer van onderstaande link.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb dat ook al gehad. ik werd wakker, ik voelde me een beetje duizelig en misselijk. ik was me aan het wassen en plots werd alles zwart en hoorde ik geruis in mijn oren. dat kan zijn omdat je ziek bent, of te weinig gegeten zoals iemand al zij. maar morgen is het zeker beter, en misschien nu of vanavond ook weer...

Toegevoegd na 46 seconden:
ik zou je ziek melden op school of op je werk. want je hebt echt rust nodig... dan trekt het veel sneller weg. veel succes nog!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je denkt misschien dat je niet flauw viel, maar als je was blijven staan was dat waarschijnlijk wel gebeurt.
Ik heb zelf een extreem lage bloeddruk en vaak last van dit soort verschijnselen.

In het vervolg als je misselijk en duizelig bent, ga niet douchen. Dat verergerd het namelijk, je krijgt door het hete water en de stoom minder zuurstof.

Wat ik altijd doe is even op bed liggen met mijn benen omhoog, of als het weer zwart voor je ogen wordt, gaan zitten en langzaam je hoofd tussen je benen laten zakken en even zo blijven zitten. Dan stroomt het bloed weer naar de hoofd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien Koolmonoxide vergiftiging, een paar symptomen komen er wel in voor.
Mijn eerste gedachten gingen daar naar uit.

Toegevoegd na 14 minuten:
Omdat jij zei dat je genoeg eet, dacht ik daar aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zou volgens mij de rest die hier woont het ook moeten hebben toch ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat is waar, en dan zou je het nu ook moeten hebben.
Ik weet niet of je meteen weg ging na het douchen dus de frisse lucht in.
Maar er zijn ook verhalen dat de personen die onder de douche staan onwel worden en de ander niet.
Zo is er ook pas een verhaal geweest toch met 3 kinderen onwel en de andere niet.
En zulke verhalen zijn er wel meer geweest.
Kan zijn dat er niet goed geventileerd wordt of verstopte rooster
Als ik jou was zou ik ff opletten of het niet weer gebeurt als je gaat douchen Kijk maar naar de link. http://www.nu.nl/binnenland/2708587/twee-meisjes-dood-koolmonoxide-huizen.html
Het eerste waar ik aan denk: misschien heb/had je een beetje verhoging; als je dan net iets te warm doucht, kun je bijna tegen de vlakte gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe is het met je bloeddruk? Ook bij erg warm douche kan je bloeddruk te snel stijgen en kan je flauwvallen. Houd je bloeddruk in de gaten zowel hoog als laag kan tot duizelingen leiden. Ik raad je aan toch een bezoekje aan de HA (huisarts) te brengen.