Hoe kan het dat je de ene nacht beter slaapt dan de andere nacht?

Zelf heb ik hier last van en dan maakt het niet uit wat ik doe ook al doe ik 2 dagen bijna exact het zelfde.

Toegevoegd na 1 dag:
ik slaap redelijk in maar na 2 uur ben ik weer wakker en dat herhaald zich zeker 2 keer per nacht

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dit heeft met vele factoren te maken zoals hier boven ook al is gezegd. Hoe moe ben je wat heb je op. Zo is het bijvoorbeeld goed om voor het slapen warme melk, chocolade, havermout, banaan, gedroogde dadels, vlees, vi, kalkoen en pinda's te eten. Dit bevat tryptofaan, een aminozuur dat een kalmerend effect heeft op mensen. Het stabiliseert bovendien je stemming en het helpt volgens recente publicaties ook de omgang met anderen. Warme producten helpen beter omdat dat zorgt dat je lichaamstemperatuur iets stijft. Daar reageert het lichaam op met het vertragen van bepaalde processen. Samen met de tryptofaan word je daardoor lekker loom. Seks voor het slapen help ook goed. Of dat ook komt omdat je door de seks tryptofaan aanmaakt of dat dit een andere oorzaak heeft ben ik nog niet achter.

heeft volgens mij allemaal met je state of mind te maken. hangt allemaal van af hoe je je voelt, wat je die dag of dagen hebt gedaan, wat je hebt gegeten en gedronken. probeer eens een glas warme melk met honing, dan in bed gaan liggen en een boek gaan lezen.

Hoe meer ontspanning, hoe beter de nachtrust.

het speelt ook mee hoe de dag verliep.lig je nog ergens over te piekeren-moet je voor de dag van morgen niets vergeten-

Invloeden van buitenaf: licht, een lawaaierige omgeving, snurkende partner, de temperatuur in de slaapkamer, werken in ploegenstelsel, verandering van tijd (zoals bij vliegreizen), een andere omgeving, een oncomfortabel bed, ... Allerlei gewoonten die we ons eigen hebben gemaakt: te weinig lichaamsbeweging, gebrek aan ontspanningsmomenten overdag, sterk wisselende slaaptijden, teveel alcohol, koffie, thee, cola, ... drinken voor het slapengaan, een te volle of lege maag, ... Lichamelijke factoren: jeuk, allergie, ademhalingsmoeilijkheden, pijn (bv. rug, gewrichten, maag, hoofdpijn, ...) koorts, plasmoeilijkheden, ... Allerhande angsten, spanningen en zorgen naar aanleiding van moeilijke gebeurtenissen of uitzichtloze situaties bv. een overlijden, ernstige ziekte, financiële moeilijkheden, conflictsituaties met partner of kinderen, moeilijkheden op het werk, ... Schrik om naar bed te gaan uit vrees wéér niet te kunnen slapen... Gebruik van sommige geneesmiddelen bv. slaap- en kalmeermiddelen, sommige pijnstillers, opwekkende middelen,...

Bronnen:
http://www.4d-comfort.com/opencms/opencms/...

Omdat alles anders is, jij en de slaap en alles... En niets herhaalt zich in het bestaan, niets... Het lijkt hetzelfde maar is het niet... Er is nog nooit iets dat zich herhaald heeft in werkelijkheid... Zelfs zo iets gewoons als slaap...

Het gaat niet om wat je doet op een dag, maar om waar je in gedachten mee bezig bent. Als jouw gedachten nog te druk zijn heb je meer moeite met slapen. Het grote boek van de rust van Paul Wilson is een leuk en toegankelijk boek wat je verschillende manieren geeft om je geestelijk te kunnen ontspannen. Anders is er nog het volgende trucje: Als je naar bed gaat en wilt slapen denk dan alleen aan een groot zwart vlak. Iedere keer als je gedachten dreigen af te dwalen stuur je ze weer terug naar dat grote zwarte vlak. Dat is zo saai dat je vanzelf in slaap valt.

Een paar uurtjes verschil met je slaap, Kan daarvoor een goed reden voor zijn..!

het ligt eraan wat je overdag doet en of er sprake is van 'stress' of andere dingen die je uit de slaap zouden kunnen houden. rust en regelmaat zijn belangrijk. oo: hoe ga je om met het feit dat je slecht slaapt? hoe kom je de niet-slapen tijd door bijvoorbeeld? ergernis of so be it.. ik heb er ook lang last van gehad, nu gaat het best goed. sterkte ermee! wordt er niet vervelend van is mijn tip.

Dat heeft onder andere te maken met de mate van bij voorbeeld vermoeidheid, de mate waarin je gespannen bent of juist niet. Ook alcohol, tijdstip en hoeveelheid van eten kunnen invloed hebben. Daarbij komen ook nog de geluiden van bovenaf en je lichamelijke en geestelijke gesteldheid. Er zijn dus zoveel factoren die het waak-slaapritme van de mens beïnvloeden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100