Eigenlijk niet zo goed, maar het hangt ook wat van je huid af.. sommige mensen krijgen er echt huidproblemen van.

Als je graag elke dag wilt douchen, gebruik dan in ieder geval niet elke dag zeep...
En elke dag met een washandje langs de belangrijke plekken voldoet ook wel.

Er staat trouwens genoeg over op internet, hierbij een link...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Eigenlijk wel,de pH laag word zo minder,evenals de talg laag. Maar wat is t lekker om onder de douche te staan na n dag bezig te zijn geweest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je huid heeft zijn eigen manier om gezond te blijven. Die scheidt zijn eigen beschermende stofjes af en verwelkomt (o.a. daardoor) ook hulpvaardige microobjes die gevaarlijke bacterien op afstand houden. Enzovoorts. De natuur is best slim.
Elke dag nat worden is geen probleem, de huid IS ervoor om je lichaam tegen nattigheid te beschermen. In de natuur regent-ie ook vaak genoeg nat, daar ben je op gebouwd.
Elke dag dat beschermende laagje vet, zuur en talg met huidflora wegboenen met zeep is minder aan te raden. Daar wordt je huid niet gezonder van en zal bovendien in ‘overdrive’ gaan om z’n stofjes weer aan te vullen. Je wordt sneller weer ‘vies’.

En gewoon water maakt je gewoon schoon. Niet BRANDschoon, niet steriel, nee, Maar hoe nodig vind je dát?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
en niet te heet, +1
Ja, niet goed. In ieder geval kun je de schade beperken door je met Neutral te wassen. Gebruik geen zeep en vooral niet de bekende 'neutrale zepen' van bekende merken. Er mag doodgewoon geen zeep in zitten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elke dag een stortbad nemen is in principe niet slecht (tenzij je bepaalde huidproblemen hebt, maar dat is zeldzaam).
Elke dag zeep op je hele lijf loslaten is een minder goed idee. De "strategische plaatsen" met een milde zeep bewerken kan geen kwaad, maar elke dag het lichaam flink inzepen kan averechts werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja. Het is beter om niet elke dag te douchen wat betreft de huid. Deze droogt uit door water. Neem een zeepvrije douchegel en smeer jezelf na het douchen goed in met een hydraterende bodylotion.
Door sommige beroepen kom je gewoon niet onder elke dag douchen uit. Na sporten lijkt het mij ook noodzakelijk om even lekker te douchen.
Douche niet te warm en als het niet nodig is douche dan idd. niet elke dag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is niet echt goed als je dan ook met zeep wast, maar gewoon douchen en dan in smeren kan geen kwaad mits je geen probleem met de huid hebt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas zijn ook zeepvervangers als Neutral etc. niet goed als je ELKE dag wilt douchen.
Gewoon warm water gebruiken en dus alleen het zweet en vuil wegspoelen.
enige malen per week een milde zeepvervanger gebruiken is voldoende om goed schoon te blijven.
Shampoo is een ZEER krachtige ontvetter en conditioners, vochtinbrengende producten etc beinvloeden de natuurlijke huidflora.
OOK DIE ZIJN DUS AF TE RADEN BIJ DAGELIJKS DOUCHEN.
Recentelijk is ontdekt dat het NIET wassen van het haar na enige tijd het mooiste , gezonde haar oplevert.
Dat is met veel zaken zo, de natuur kan best zonder al die verzorgingsmiddelen.
Dokter Semmelweiss heeft de wereld een enorme dienst bewezen door hygienisch te werken en zo kraamvrouwenkoorts uit te bannen.
We zijn wat hygiene betreft steeds meer gaan overdrijven.
Mede daarom zijn nu veel meer mensen allergisch en overgevoelig dan voorheen, ons afweermechanisme
raakt van slag als er niet af en toe een flink beroep op wordt gedaan en daarom gaat het zich ongewenst gedragen.
Alles waar te voor staat is immers niet goed, op teveredenheid na.
Formeel geef ik hiebij aan dat bovenstaande een persoonlijke mening betreft.