Hoe komt het dat van clearasil je gezicht zo gaat irriteren?

Ik gebruik het nu al een tijdje, en mijn gezicht word er echt heel gevoelig van. En bij het eraf wassen irriteert het ook heel erg. Ook wordt je gezicht een beetje rood.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stop er mee, van clearasil krijg je alleen maar een slechtere huid!
Aanrader is : nivea visage pure effect clean deeper scrub!
Werkt perfect!
Kimath
12 jaar geleden
Als je er zo'n last van hebt, waarom gebruik je het dan nog?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik het de laatste paar dagen niet meer, omdat ik het niet prettig vind in gebruik. En merendeel omdat ik van mijn puistjes af probeer te komen dat ik het een tijdje volhield.

Het beste antwoord

Clearasil bevat veel te veel alcohol.
De truc is dat het puistjes uitdroogt waardoor ze sneller weg gaan, maar vervolgens raakt de huid zo geirriteerd en droog dat het zelf extra talg gaat aanmaken om het op te lossen. Dat talg hoopt zich weer op en er ontstaan meer puistjes.
Ook haal je met al die agressieve spullen je natuurlijke beschermingslaagje van je huid af waardoor bacteriën beter kunnen doordringen en ook weer ontstekingen kunnen veroorzaken.
Stop dus liever met het gebruik!
Haal een milde reinigingsgel voor de normale huid (voor de vette huid is vaak té agressief), en gebruik een lekkere creme overdag en 's nachts.
Je kan het beste kiezen voor kalmerende producten voor de gevoelige huid (acne huid is ook een gevoelige huid).
Hoop dat het dan snel prettiger zal aanvoelen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Omdat er volgens mij een beetje bijtend/ontsmettend spul in zit. zou niet precies weten wat

Toegevoegd na 2 minuten:
Als het niet dik word of echt pijn gaat doen hoef je je volgens mij geen zorgen te maken hoor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt aan jouw huid dan want ik heb nergens last van. Maar in principe is het gewoon chemisch spul en met een gevoelige huid kan je daar last van krijgen. Het kan ook nog zijn dat je allergisch bent voor een van de ingrediënten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
clearasil is erg agressief spul !
probeer eens de tea-tree-oil face wash van de tuinen..werkt bij mij heel goed :-)
ik heb echt alle producten geprobeerd om mn gezicht te reinigen, maar hier zweer ik bij !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi!

Tip: zoek op het net naar "gevoelige huid" Clearasil is nou niet echt het meest "zachte" middel.
Ook voeding speelt een belangrijke rol, 20 jaar geleden was schuurpapier nou niet echt de oplossing die ik had moeten toepassen als 12 jarige puber, als het heel vervelend is, ga naar je apotheker/huisarts. Die mensen kunnen je exact vertellen of doorverwijzen naar een dermatoloog als dat nodig is die daarvoor een hele studie heeft gedaan.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat het ongelofelijk uitdroogt. Zo sterk, dat je het eigenlijk niet op je gezicht zou moeten willen smeren.

Ik heb jaren geleden (rond 1986) gewerkt bij de fabriek waar het -toen nieuwe- spul gemaakt werd, en we moesten al heel snel allemaal rubber handschoenen aan omdat de vellen er tot over de ellebogen af te trekken waren, zo schadelijk was het goedje (de rode zeep) voor je huid.

Hoewel puistjes talg / vet zijn, heeft niet iedereen die puistjes heeft ook een heel vette huid. Een zeer sterke ontvetter als Clearasil gebruiken is dan ook vaak (niet altijd) een middel dat erger kan zijn dan de kwaal. In de meest agressieve producten zit zelfs salicylzuur ; een zeer aressief goedje dat ik onder ander egebruik om de enorme laag eelt van mijn voeten binnen de perken te houden. Kun je nagaan wat het doet op een dunne tere gezichtshuid.

Je huid goed schoonhouden met een milde, zeepvrije waslotion en geen make-up gebruiken zijn nog de beste manier om zo snel mogelijk van je puistjes af te komen danwel ze niet te erg te laten ontsteken. Uiteindelijk gaat het vanzelf over.

Maar dat willen mensen -vooral jonge meisjes- liever niet horen, en de cosmetische industrie springt daar dan ook gretig op in.

Laat je bij een goede drogist goed adviseren over wat jij met jouw huid het beste zou kunnen gebruiken (en dat hoeft helemaal niet per se iets te zijn dat zich volledig richt op jeugdpuistjes).