brandende vagina en dokter vindt niets : wat kan ik daaraan doen met natuurlijke middelen?

Ik heb sinds lange tijd al last van een brandende vagina. Het wordt erger als ik in bad ga, en ook "s ochtends is het erg. Ik heb me al enkele malen laten onderzoeken bij een dokter. Eén keer heeft hij trichomonas vastgesteld, dit werd behandeld. Korte tijd nadien had ik echter dezelfde klachten. Ik ben naar een gynaecoloog gegaan, die in zijn microscoop keek en aangaf geen pantoffeldiertjes te zien. Geen trich dus. Een kweek gaf ook geen enkele andere infectie, evenmin candida. Omdat het bleef branden ben ik op eigen houtje Flagyl beginnen nemen, een pakje dat ik hier nog had liggen. Ik loop er behoorlijk mottig van en het helpt geen zier, ik hoop dat het nog komt (ik ben aan de vierde dag nu). We gebruiken sinds de vorige trich-besmetting een condoom, dus van mijn vriend kan het niet komen.
Maar omdat ik in wezen liever met natuurlijke middelen werk ipv met Flagyl, zoek ik een alternatief. Wat kan ik toch doen om niet voortdurend met pijn te zitten? Ik heb al yoghurt geprobeerd (vind wel nergens in België Bigarde...dat zou perfect zijn), met Propol Ovule (obv koninginnebrij etc...

12 jaar geleden
1K
Ritsuka
12 jaar geleden
Wasmiddel? Wat voor materiaal slipje heb je? Hoe reinig je de schaamstreek?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is vervelend als de dokter niets kan vinden. Ik zou in dit geval zelf gaan experimenteren met zalfjes. Klinkt misschien gek, maar misschien is zalf voor brandnetels, brandwonden of insecten beten een oplossing?? Succes iig
liveisgreat
12 jaar geleden
@ritsuka. ik gebruik altijd katoenen slipjes, elke dag een ander natuurlijk. schaamstreek wordt gereinigd met Lactacyd. Ook omdat ik hoopte dat dat zou helpen. Niet dus.
@Mukky ... mag ik die wel intern aanbrengen?ik vind het wat sneu om zoiets aan een apotheker te vragen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Intern moet je helemaal niets aanbrengen.
Cryofiel
12 jaar geleden
Intern niets aanbrengen, tenzij het een voorgeschreven geneesmiddel betreft tegen een vastgestelde kwaal. Al een ander merk condoom geprobeerd? Sommige bevatten een glijmiddel of andere middelen - misschien ben je daar allergisch voor.
Ritsuka
12 jaar geleden
stoppen met Lactacyd. Over het algemeen kan je vagina zich prima zelf reinigen. Gewoon 2-3 keer in de week spoelen met lauwwarm water, tijdens het douchen. Trek met je vingers de lippen wat uit elkaar om overal tussenin te spoelen.
liveisgreat
12 jaar geleden
yep, al verschillende keren veranderd van merk :-(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beter helemaal geen 'poezewas' te gebruiken, doodt niet alleen slechte maar ook goede bacterien. Ook al zeggen ze dat dat niet zo is. probeer het eens een maand of twee!
liveisgreat
12 jaar geleden
wat rare vraag misschien, maar verwijdert gewoon water ook geurtjes?
liveisgreat
12 jaar geleden
@ritsuka: ik gebruik in bad wel es etherische olie, maar nooit zeep of badschuim (dus enkel Dr. Kneipp badolie of nog vaker een goedkoper variant van Aldi)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De geurtjes ontstaan juist door het gebruik van vagi-clean, het is helemaal uit balans daar beneden.
Een vagina die iedere dag met alleen water afgespoeld word, ruikt 'gewoon'.
Cryofiel
12 jaar geleden
'poezenwas' - lol!
Ritsuka
12 jaar geleden
Een vagina hoort een licht geurtje te hebben, maar stinkt zeker niet bij wassen met alleen water.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ook reageren op etherische oliën die je in bad doet. Probeer eens een tijdje geen enkel zeepproduct te gebruiken. Je kunt prima zonder. Ik stond vroeger altijd onder de pukkels als ik badzout gebruikte ;-) Vooral niet overdrijven met hygiëne.
liveisgreat
12 jaar geleden
maar het branden loopt tot heel diep in de vagina, dus niet enkel aan de oppervlakte. het lijkt wel alsof ik er een chilipepertje heb ingestopt. kan dat zo diep komen als je in bad gaat? plus is er ook soms een vorm van klevende afscheiding. heel raar allemaal. en ook raar dat die dokter niks vindt, ik dacht dat ik er eindelijk vanaf zou zijn maar noppes.
liveisgreat
12 jaar geleden
vagina met een geurtje zie ik trouwens helemaal niet zitten. dan denk ik weer aan die flauwe grap met die blinde die "hey girls" roept als hij voorbij een viskraam passeert... Jakkie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad nooit wassen met zeep, beter ook geen lactacyd enzo. Gewoon elke dag met water. Wassen van voor naar achter. Na sex ook even spoelen. Washand en slipje dagelijks verschonen, op minimaal 60 graden wassen. Katoenen slipjes. Zeer suikerarm eten en juist wel aanvullend probiotica nemen helpt ook bij chronische klachten. Heb je al een complete soa test gedaan? Allergie tegen wasmiddel, wasverzachter? Latex allergie? Antibiotica lokt ook klachten uit.
Hoop dat't snel over is!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je zegt dat je het ook heel diep in de vagina voelt zou ik toch zeggen dat het om een allergie gaat.
En aangezien dat het haast onmogelijk dat je voor jezelf allergies bent. Moet het haast wel zijn dat het aan het condoom ligt.
Ga eens opzoek naar een latex vrij condoom en hypoallergeen glijmiddel.
En voor verkoeling nu aan de vulva.. Wat ik gebruik bij irritatie is uierzalf en sudocreme. Ok het ruikt eventjes niet lekker. Maar het verzacht wel.
En als de irritatie weg is kan je stoppen en ruik je het niet meer.
En gewoon even geen sex. Althans geen penetratie. Even de boel rust geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahahaha! 'hey girls!' lol, die ken ik nog niet!
Geurtje is geen luchtje he! Je ruikt gewoon naar jezelf, als je net gedouchet hebt ben je schoon, maar na een lange dag hard werken ruikt niemand fris en fruitig, of je nou lactacyd gebruikt of niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahahaha! 'hey girls!' lol, die ken ik nog niet!
Geurtje is geen luchtje he! Je ruikt gewoon naar jezelf, als je net gedouchet hebt ben je schoon, maar na een lange dag hard werken ruikt niemand fris en fruitig, of je nou lactacyd gebruikt of niet.
Ritsuka
12 jaar geleden
Het ruikt echt niet naar een viskraam hoor. Misschien als je een week niet zou wasse, maar bij regelmatig spoelen met water echt niet hoor.
liveisgreat
12 jaar geleden
iedereen heel hard bedankt!

Antwoorden (1)

Inderdaad nooit wassen met zeep, beter ook geen lactacyd enzo. Gewoon elke dag met water. Wassen van voor naar achter. Na sex ook even spoelen. Washand en slipje dagelijks verschonen, op minimaal 60 graden wassen. Katoenen slipjes. Zeer suikerarm eten en juist wel aanvullend probiotica nemen helpt ook bij chronische klachten. Heb je al een complete soa test gedaan? Allergie tegen wasmiddel, wasverzachter? Latex allergie? Antibiotica lokt ook klachten uit.
Hoop dat't snel over is!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
liveisgreat
12 jaar geleden
aha, suikerarm eten en probiotica probeer ik eens! +