Kun je letterlijk geobsedeerd zijn door iemand en zoja, zijn dit symptomen van een obsessie?

In films zie je vaak dat een man bijvoorbeeld geobsedeerd is door een vrouw, maar bestaat die term ook werkelijk in het echt? Er is een vrouw waar ik heel veel van houd, maar ik heb haar al een jaar niet gesproken of gezien en ik zal haar nooit meer zien of spreken, dat is gewoonweg onmogelijk. Maar nog steeds, ookal is het een jaar, denk ik heel de dag door aan haar. Ik droom meerdere malen per week over haar, ik bedenk me constant wat ze nu aan het doen zou kunnen zijn, ik staar iedere dag naar haar foto's en luister geluidsopnames die op mijn computer staan waarin ze spreekt(ze weet van die opnames, is volledig legaal gedaan). Ik krijg haar niet uit mijn hoofd, ik zoek afleiding maar het helpt niet. Ze heeft mijn geest overgenomen, ik leef enkel door aan haar te denken en ik mis haar afschuwelijk, het eet mij werkelijk op.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Psyche
4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je er zo mee bezig bent lijkt het wel op een obsessie,maar ik kan me dat wel een beetje voorstellen als je iemand zo mist.
Lijkt me echt vreselijk moeilijk,sterkte ermee in ieder geval.

Antwoorden (1)

Ik denk niet dat jouw gedrag onder een obsessie valt, maar eerder onder rouw, gemis wat niet te herstellen is, dat moet je verwerken, je gaat hetzelfde proces door als iemand die door de dood iemand verloren is. Je moet de tijd die je nodig hebt nemen, om dit te kunnen verwerken.
Obsessies bestaan wel echt.