Waarom moet ik bijna altijd wenen als ik televisie kijk? ( zie uitleg)

Ik weet wél dat er nog mensen zijn die af en toe wenen met een mooie film enzo maar de laatste tijd doe ik niet anders meer, het strafste vind ik dat ik niet meer kan stoppen met huilen!
Is erg lastig hoor!
Maar het is nu bijna met alles, soapseries, nieuws....
Het komt erop neer dat het erger word.
Het is extreem geworden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als ik de oorzaak niet ken, kan ik er ook niks aan veranderen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche

Het beste antwoord

Misschien spelen er dingen in je leven die je gevoeliger maken dan anders?
Ik weet niet of je je eenzaam voelt maar als dat zo is, kan het best zijn dat je daar sterker mee geconfronteerd wordt als je op televisie andere mensen wel contact ziet hebben.
Lijkt mij dat als je dit voorheen niet had, er dingen in je leven zullen spelen die je emotioneel raken. Daar zou je dan de oorzaak kunnen zoeken en ook een oplossing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Zit je wel goed in je vel of heb je problemen? Misschien geef je niet toe aan huilen over je eigen moeilijkheden en compenseer je dat zo. Als dat zo is is de eerste stap dat je jezelf toegeeft dat je die problemen hebt en de tweede stap is dat je daaraan gaat werken.
12 jaar geleden
Hoe ouder je wordt des te emotioneler je wordt , daarbij kan een scène uit een serie of film heel dicht bij je eigen leven komen , of de acteurs zij zo goed dat je het idee hebt hetzelf te zijn die het overkomt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat had ik ook maar alleen toen ik zwanger was ???? kan ook zijn dat er zit je wat dras en dan kan je ook heel emotioneel van worden, als niet dan moet je wel naar jou huisarts gaan omdat het wordt alleen maar erger.

Sterkte er mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien ben je een beetje depressief, en maken de vrolijke beelden op TV je juist nog triestiger.
Je kan er best eens met je huisarts over gaan praten.