Ik ben er achter gekomen dat mijn vader op een dating site zit. Hoe moet ik hiermee omgaan?

Mijn ouders gaan scheiden, en ik ben er achter gekomen dat mijn vader op een dating site zit.
En ik heb liever niet dat mijn vader dat doet.
en ik durf het er niet over te hebben met mijn vader.

Hoe moet ik hiermee omgaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat je vader op een datingsite zit zegt niet meteen dat hij een nieuwe partner zoekt. Vaak is het om gewoon nieuwe mensen te leren kennen. Een beetje ego strelend. Kijken of hij nog goed in de markt ligt. Je ouders gaan scheiden voor een bepaalde reden. En dat raakt je vader natuurlijk ook. Maar hij zal zijn zelf vertrouwen ook weer op moeten bouwen. En daarnaast kan het ook een stukje ontspanning zijn. Gewoon zorgeloos praten met andere vrouwen. Zonder dat er meteen gevoelens zijn of sprake van een relatie.
Als je wilt weten wat zijn redenen zijn , moet je het hem vragen.
Maar hij zal echt niet meteen in een nieuwe relatie storten. Zonder zich af te vragen wat de gevolgen zijn voor jou, broertjes en zusjes en ook je moeder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"En ik heb liever niet dat mijn vader dat doet." Zou je dan niet blij voor hem zijn als hij een nieuwe partner vindt?

Het beste antwoord

Ik weet niet hoe oud je bent, en hoe het huwelijk en de scheiding van je ouders is verlopen.
Ik snap dat het moeilijk is om te accepteren dat je vader een nieuwe partner zoekt.
Toch zul je moeten proberen om je vaders keuze te respecteren.
Probeer er wat afstand van te nemen.
Ook is het het priveleven van je vader, waar je in principe niets mee te maken hebt. Misschien is het voor hem ook een manier om afstand tenemen van alle ellende rond een mislukt huwelijk.

Natuurlijk kun je proberen om er met je vader over te praten, misschien dat je dan zijn standpunt ook wat beter kunt begrijpen.

Sterkte met het verwerken van de scheiding van je ouders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ten eerste heel veel sterkte!! ik denk dat de enige oplossing gewoon open en eerlijk naar je vader toe zijn is en het er met hem over hebben
Probeer je angt aan de kant te zetten en een goed en eerlijk gesprek met hem te voeren ! Ontzettend veek sterkte en succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik begrijp dat jij het heel moeilijk vindt dat jouw vader verder wil met zijn leven en andere vrouwen wil ontmoeten.
Toch is het zijn leven en zijn keus dat hij dit zo doet.
Misschien als je eens een moment met hem alleen hebt bespreek dit met hem, dan kan jij je hart luchten hierover.
Misschien houdt hij rekening met jouw gevoelens.
Maar aan de andere kant als hij iemand wil daten en verder wil met zijn leven dan kun jij hem niet tegenhouden.
Hij is een volwassen man en misschien is dit meer een avontuur voor hem om te zien of hij nog aantrekkelijk is op datingsites.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben gewoon eerlijk tegen je vader en zeg hem hoe jouw gevoel erbij is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het mooiste zou zijn als je een fatsoenlijk gesprek met je vader kan voeren hierover. Hij doet het vast niet om jou te kwetsen, maar misschien moet hij meer oog voor jou hebben.
Natuurlijk weet ik niet of jouw vader het type is waar een fatsoenlijk gesprek mee te voeren is. Zorg er in ieder geval voor dat je het bij jezelf houdt, dus niet aanvallen! "Ik voel" werkt beter dan "Jij bent", want gevoel is niet te ontkennen. Succes en sterkte!