Hoe geraak je het best af van zweetgeuren- en plekken in de kledij?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het eenmaal in je kleding zit. Kan je het weggooien .. Je blijft het ruiken. En zien

Antwoorden (8)

Er bestaan bepaalde 'pads' die je op je oksels kunt plakken om zweetplekken te voorkomen. Te koop bij de drogist.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je zweetgeuren in je schoenen hebt moet je er theezakjes in laten zitten en er later weer uit halen werkte bij mij!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is vooral in het okselgebied, toch bedankt voor de tip!
Reddie
12 jaar geleden
En de thee was gelijk ook lekker pittig ;-)
Je kunt het in de vriezer leggen, dan is de geur wel weg!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Was je oksels twee keer per dag met PH neutrale zeep als je last hebt van overmatig zweten onder de oksels. Hiermee verwijder je de bacteriën die de zweetgeur van overmatig transpireren veroorzaken.

Draag je kleding niet twee dagen achter elkaar, maar was ze na één dag. Als je eenmaal een zweetlucht in kleding hebt, dan is dit bijna niet meer te verwijderen. Ga dus niet aan de gang met deo en andere middeltjes om de zweetgeur uit kleding te halen, maar stop je kleding gewoon vaker in de was als je last hebt van zweten onder de oksels.

Gebruik een anti-transpirant en geen deodorant tegen oksel zweet. Anti-transpiranten bevatten stoffen die ervoor zorgen dat je zweetklieren minder actief werken. Deodorant is alleen voor het voorkomen van nare zweetgeur onder je oksels. Onder andere Odorex, FA en Nivea hebben anti-transpiranten tegen okselzweten in hun assortiment. Een krachtiger middel tegen okselzweet is Syneo-5.

Vermijd het eten en/of drinken van cafeïne en alcohol als je zweten wilt voorkomen. Cafeïne en alcohol zijn grote boosdoeners als het gaat om transpireren. Dit komt omdat je hartslag erdoor verhoogt en je lichaam zichzelf vervolgens koel wil houden door te zweten, vooral ook onder de oksels.

Scheer ook als man je okselhaar. De meeste vrouwen scheren hun oksels, maar veel mannen niet. Juist het okselhaar kan eerder een zweetgeur veroorzaken. Het scheren van je oksels helpt overigens niet tegen de hoeveelheid vocht (okselzweet), het houdt alleen de zweetgeur langer op afstand.

Helpen al deze maatregelen tegen overmatig transpireren en zweten voorkomen niet? Ga dan na of je niet te veel stress hebt, nerveus bent of andere angsten hebt. Dit kan er namelijk ook voor zorgen dat je overmatig veel zweet onder de oksels. Je kunt in dat geval terecht bij je huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruik odorex extra dry dit is een deo die overmatig transpireren tegen gaat dus krijg je niet omnieuw weer het probleem
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maakt dit geen plekken op de kledij?
syNeo 5 en Odaban werken erg goed en kun je zo halen bij een drogist ook de okselpads werken erg goed.

en schaam je vooral niet te veel want zweten is gezond :)

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hehe, dank je wel voor je antwoord!
Door je kleding die gemakkelijk zweetluchten/plekken vasthoud meteen in de was te gooien, ipv van het nogmaals te dragen de volgende dag.

Toegevoegd na 2 minuten:
En zelf wat vaker te douchen, een rolldeo te gebruiken ipv van een spray, omdat je bij een rolldeo deze direct aanbrengt en bij een spray t meeste niet rechtsstreeks op je oksel belandt. Let op je persoonlijke hygiene en draag parfum om het e.e.a. te verdoezelen als je dat soort kleding draagt.

Toegevoegd na 3 minuten:
Oh en je oksels geregeld scheren draagt ook bij aan een geurloze kledij. Ongeschoren oksels houden gemakkelijker luchtjes vast dan gschoren, omdat zweet opdroogt en aan de haren blijven "kleven".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je voor je antwoord!
Inderdaad werken al deze middelen om zweten tegen te gaan maar om de geur uit de kleding te krijgen gebruik ik van HG 'alle nare geurtjes weg uit textiel'. Dit is een spuitbus van 400 ml en te krijgen bij vele drogisterijen. Werkt prima.