Ben ingeent en sinds de prik heb ik heftige hoofdpijn,spierpijn,heb ik nu toch de mexicaansegriep?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat kan. Je kan het van de vaccinatie hebben(die kans is zeer klein) of het virus ervoor al hebben opgelopen, en het openbaart zich nu pas.

Dat kan! Je kunt ziek worden na een vaccinatie. Je lichaam krijgt immers een kleine hoeveelheid ziekteverwekker binnen. De ziekteverwekker probeert je ziek te maken maar bij een goed gestel en goed werkend afweersysteem zul je hier eigenlijk niets van vernemen. Als je nou niet helemaal lekker in je vel zit, en je afweersysteem is niet optimaal, wordt de kans vergroot om toch ziek te worden. Eigenlijk komt dit bijna niet voor maar de kans is er wel. Bij een gewone griepvaccinatie kun je de dagen na de vaccinatie dus een beetje verzwakt en ziek aanvoelen. Ga, wanneer je een vaccinatie haalt, dus niet heen als je net ziek bent geweest of als je ziek bent. Je kunt ook last krijgen van je spieren en gewrichten. Dit is echter niet iets om je zorgen over te maken. Met een pijnstiller zal de grootste pijn verdwijnen en na een dag of twee zal de pijn automatisch verdwijnen.

Bronnen:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ziekte...

Bij de mexicaanse griep ben je pas immuun ongeveer 10 dagen na de tweede injectie, eerder niet. Dus je kunt het nog steeds gewoon krijgen, voorzichtig blijven en goed de handen wassen. succes

Ja, dat kan. Je kunt je wat grieperig gaan voelen na de vaccinatie.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100