Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom wordt mijn lichaam niet overal even bruin?

Zo blijft mijn hoofd lichter als mijn lichaam. Mijn benen en armen zijn daarentegen weer stuk bruiner als de rest. Dit laatste is dan wel logisch omdat ik veel met blote armen/ benen loop. Maar mijn hoofd blijft lichter..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dit heeft onder andere te maken met de bereikbaarheid van de huid. Heb je langer haar, dan breekt bij iedere beweging je haar de stralen van de zon naar je huid.

Je hoofd is ook het deel dat de meeste rondingen heeft, waardoor het licht daar nooit lang op dezelfde plaats onder de zelfde hoek valt. Hoe lager de hoek, des te minder directe warmte in de huid straalt. Als je buiten loopt, zijn je armen en benen het meest constante onder bepaalde hoek ten opzichte van de zon. Ook je nek en schouders vallen meestal eerder ten prooi.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Omdat pichment niet op alle plekken evenveel is en omdat sommige plekken niet worden gestimuleerd worden door de zon?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding