Wat autisme inhoudt is hier niet even op te noemen; dat is veel te groots te ingewikkeld.

Betreffende betekenis introvert:
1) Binnenwaarts 2) Binnenwaarts gericht 3) Eenkennig 4) Eenzelvig 5) Gesloten 6) Gesloten van aard 7) Gesloten voor anderen 8) In zichzelf gekeerd 9) Ingekeerd 10) Inwaarts gekeerd 11) Mensenschuw 12) Naar binnen gekeerd
http://www.encyclo.nl/begrip/introvert

Introvert zijn is een eigenschap, autisme is een beperking. Mensen met autisme kunnen introvert zijn, net als niet-autisten.
Je kunt dus niet stellen, dat er verschil is tussen introvert en autisme, omdat het 2 totaal verschillende zaken zijn.
Je kunt trouwens ook niet stellen, dat er overeenkomsten zijn tussen beide.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iemand die introvert is is naar binnen gericht. Iemand met autisme heeft een ontwikkelingsstoornis storing die in zijn of haar dagelijkse leven als een beperkende factor werkt. Iemand met autisme kan introvert zijn, maar het hoeft niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Introvert is een karaktereigenschap.
Autisme is een pervasieve ontwikkelingsstoornis.
Iemand met autisme kan met regelmaat (zeer) introvert zijn.
Iemand die introvert is, heeft meestal geen autisme.