Zijn er nog meer mensen die sommige vragen niet durven te stellen en waarom niet?

het bestaan van vragen die je niet durft te stellen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Er zijn vast meer mensen die dat niet durven uit angst voor het antwoord. Ooit vroeg een collega mij een mening te geven waarvan ik wist dat ze het antwoord niet leuk ging vinden. Dat heb ik haar toen ook gezegd "Ik wil best antwoorden, maar het antwoord dat ik ga geven komt waarschijnlijk niet overeen met jouw eigen interpretatie van de situatie" Toen heeft ze haar vraag ingetrokken.
Wat ik dus eigenlijk wil zeggen is dat ik alles durf te vragen, maar me kan voorstellen dat anderen dat niet durven door het antwoord dat ze verwachten. Of om veroordeeld te worden door de antwoordgever.

Heb geen angst om te vragen, kies alleen je antwoordgever goed uit ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Sommige zaken zijn privé en voor een goed verloop is het beter de vragen voor jezelf te houden. Dat geeft meer rust. Het kan rare ideeën oproepen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn probleem is niet of ik het durf, maar of het niet gewist wordt... Daar loop ik tegenaan... Angst ken ik niet hierin, maar het is pijnlijk als je met alle goede bedoelingen een vraag stelt en die wordt dan zonder vorm van protest geannuleerd, dat is zeer pijnlijk... Als ik zit te spelen en uit te dagen, ja dan is het part of the game, maar als je met de beste bedoelingen afgestraft wordt, dan is dat bijzonder pijnlijk...

Angst is niet te begrijpen voor hen zonder angst... Welke beweegredenen iemand heeft is overigens alleen aan hen die ze voelen en ondergaan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is bij mij niet zozeer het niet durven van vragen te stellen, er zijn vragen waarbij het me beter lijkt geen antwoord te geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb wel eens een vraag gesteld waar een paar negatieve reacties op kwamen. Soms kan ook dat juist heel verhelderend werken, omdat je erachter komt dat niet iedereen de dingen hetzelfde ziet of interpreteert als jij zelf. Voor je een moeilijke vraag stelt moet je een ding vooral goed in de gaten houden?
Ga je tevreden zijn over de antwoorden die wij je geven? Als je al weet dat je alleen maar antwoorden terug gaat krijgen die niks nieuws zeggen voor jou, niet zo interessant zijn of jou niet helpen dan heeft het geen nut om je toch ergens overheen te zetten en de vraag te stellen.
Wanneer je niet bang bent voor de antwoorden, en niemand beledigt o.i.d. met je vraag, en nog steeds het antwoord wilt weten, stel hem dan..

Maak desnoods een nieuwe anonieme account aan als dat helpt..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb wel een paar vragen die ik niet durf te stellen ja.
gewoon omdat ik bang ben dat het antwoord te simpel is, of toch gewoon op te zoeken valt.

x
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou als het op te zoeken is, doe dat dan eerst even... Verder bestaan er geen 'te simpele' vragen. Ze leven DUS ze ZIJN er. Ze dan niet STELLEN is niet zo slim, dan blijven het knagende vragen:)

Het getuigt van slimheid om altijd te zoeken naar antwoorden voor de vragen die er in je leven:)
Dat je eerst even iets opzoekt is een vorm van beleefdheid, het is flauw om mensen wat in te laten tikken terwijl het zo op wikipedia staat of zo. Dus als je enige moete gedaan hebt in het formuleren van je vraag en het eerste zoeken ervan:) dan zijn we benieuwd naar je vragen:) kom maar op:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou opzoeken heb ik al geprobeerd en ben er echt wel handig mee, ik vind ook wel antwoorden maar niet de juiste. maar nee sorry ik ga ze echt niet stellen. x
Sommige vragen durf ik niet te stellen omdat het makkelijk opgezocht kan worden op google. Terwijl het eigenlijk wel serieuze vragen zijn.
1 voorbeeldje; Hoe komt het dat je de zee hoort als je een glas tegen je oor aan houd.
Het antwoord is hier te vinden: http://nl.wikipedia.org/wiki/De_zee_horen_ruisen_in_een_schelp

Dit soort vragen worden dan heel flauw geantwoord met "zie link"