Ik heb erg last van 'mening-nietus', hoe kom ik hier vanaf?

Ik heb heel snel, dat zodra ik een beslissing moet gaan nemen, ik dit niet kan en helemaal gek word van twijfels en gedachtes. Bijvoorbeeld, of ik wel uit ga, of dat ik lekker thuis blijf etc. Dit vind ik erg vervelend, want het gebeurt bij teveel dingen (vooral leuke dingen)(of leuke dingen vs. school)

hoe moet ik dit aanpakken, kan iemand me helpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Cryofiel
12 jaar geleden
Dat is een favoriet MDT (Management Decision Tool).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Knijp in je oorlel en KIES! Je leeft maar een keer. Leuk trouwens, mening-nietus. Ik ken wel mensen die altijd zeggen 'maakt mij niet uit'. Om gek van te worden! Is dat ook een vorm van mening-nietus?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@stippel, haha ja dat valt er ook onder ja. en mening-nietus is mijn benaming voor wat ik heb haha!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik allebij de vormen van mening-nietus! :-(
(Zeg heel vaak "maakt mij niet uit" en twijfel vaak tussen keuzes wat met leuke dingen te maken heeft)

Antwoorden (4)

Maak een keuze, geeft niet wat, en blijf daar bij. Ga niet achteraf twijfelen maar accepteer dat je soms niet altijd de goede keuze maakt. Niemand kan altijd de goede keuze maken en als je dat accepteert is het leven een stuk makkelijker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel twijfelen is een onderdeel van je karakter en het karakter ben je zelf, dus het is echt jouw ding dat twijfelen.
Wat je kan doen, is je zelf voorstellen waarom je spijt zou krijgen als je niet ging, er gewoon eerlijk antwoord op geven.
Daarna, ga je je voorstellen of je spijt zou krijgen als je wel ging.
Nu heb je twee eerlijke antwoorden, leg ze naast elkaar en zoek de beste uit en laat dat bepalen of je wel of niet gaat.
pakt dit een paar keer goed uit, dan krijg je meer zelfvertrouwen en zal het steeds beter lukken te beslissen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet dit rustig aanpakken.
Als je denkt dat je iets wel leuk zou vinden maar de twijfel sluipt meteen in je hoofd moet je kordaat tegen al die gedachten zeggen:
Ik ben hier de baas, weg jullie.
Als je altijd twijfelt gebeurt er uiteindelijk niets.En meestal vallen de dingen enorm mee als je maar de eerste stap zet.
Zodra je een paar keer over je onzekerheid heen bent gestapt zal je zien dat je langzaamaan zekerder wordt van jezelf en de gedachten van twijfel zullen je minder en minder gaan besluipen.Je gaat een zelfzeker persoon worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hallo, ik kan me vorstellen dat het geen je beschrijft erg veel energie kost!!ik kan je een curses mind-fullness aanraden, deze volg ik momenteel zelf ook. je leert er bewuster te leven,en niet met zoveel gedachten in je hoofd te zitten,keuzes te maken, en dit daarna los te laten. je hebt nl niet overal invloed op, dus waarom zou je je zelf zo kwellen? je leert er technieken om je dit eigen te maken, d.m.v oefeningen, en bijeenkomsten in een kleine groep.
misschienn is het ook wat voor jou?? ik wens je heel veel succes!!!