Op een openbaar toilet poepen gevaarlijk?

Hoi,

ik vroeg me af hoe jullie dat doen. Ik poep natuurlijk het liefst thuis, net als iedereen (waarschijnlijk) maar soms kan dat niet. Wat doen jullie in zo'n geval? Gaan jullie dan echt op de wc bril zitten, zo ja, met of zonder toiletpapier? En is het gevaarlijk? Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (4)

De vraag is of het gevaarlijk is. Nee, het is absoluut niet gevaarlijk. je kunt er geen infecties of geslachtsziekten van krijgen.

Doorgaans is de toiletbril ook schoner dan de kraan en deurkruk.

Toegevoegd na 3 minuten:
Bacteriën komen doorgaans via de mond binnen en niet via de billen. Daarom is wassen wel belangrijk en als je bacteriën wil vermijden moet je dus goed je handen wassen én vermijden dat je de kraan en deurklink daarna aanraakt (als je hier echt van gruwelt).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Het is niet gevaarlijk. Via je huid krijg je echt geen bacteriele infectie van de WC-bril. Het is alleen een enorm smerig idee dat je in anderman's plasspetters moet zitten.

De reden dat die toiletten vaak zo vies zijn, is omdat iedereen er met toiletpapier loopt te klooien en er boven gaat hangen zodat alles in het rond spettert.

Als we nu eens ophouden met die onzin en gewoon gaan zitten, dan kan iedereen weer lekker dumpen waar hij/zij wil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Heb een tijdje bij snelwegbenzinepomp gewerkt,
ik maakte liever de heren dan de dames wc schoon..
De heren gaan gewoon zitten, te veel dames gaan hangen, de brandslang was af en toe nodig!! Van 5 meter afstand, want je wilt geen spetters in je gezicht en we wilde het wel schoon houden.
Er ging 1x per uur minimaal een doekje over de bril, 2x per dag alle muren. Alleen 's nachts niet, vanwege de veiligheid mag er dan geen personeel naar buiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
rofl XD + ik zie het zo voor me... idd, ik vind het vaakl erg overdreven... hoe vies was het bijv. in de middeleeuwen dan wel niet... toen had je ook geen luxe toiletten en dergelijke... dan ging men er toch ook niet dood aan...
Het is niet gevaarlijk. Althans dat is mijn ervaring. Ik ga bij voorkeur buitenshuis poepen dat scheelt me papier en schoonmaken... tjah tis crisis tijd...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wel op een afgesloten toilet natuurlijk, in die zin niet in het openbaar. verder heb ik er totaal geen probleem mee ik zit er ook maar kort op en vind het wel zo makkelijk zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lol
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lachen.
Eigenlijk een heel goed argument en voor mij nieuw ++
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook ik ga liever op het werk dan thuis.
Nee hoor, het is niet gevaarlijk. Alleen even kijken of de bril schoon is (geen poep of pis). Anders schoon maken met wc-papier en water en zeep of een ander nemen die vrij is.
Overigens schijnt de meest vieze plek van de toiletten de kraan te zijn. Kun je dichtdraaien met een papieren handdoekje.
Op een vreemde bril zitten is niet gevaarlijker dan iemand een hand geven.