wat voor risico'lopen mijn zoontjes van 5,5 maand en bijna 4 jaar als ik mexicaanse griep heb???

het vermoeden is dat ik mexicaanse griep heb (volgens de test op internet)!!!

de baby krijgt volledige borstvoeding!!!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Het risico voor besmetting is duidelijk aanwezig. Maar daar is geen oplossing voor. Ook de omgeving kan je kinderen besmetten. Kinderen met borstvoeding hebben over het algemeen een goede weerstand maar of dat ook voor deze griep geldt weet ik niet
Goed handen wassen en opletten met hoesten is een eerste vereiste.
Hou je kinderen, indien mogelijk, zoveel mogelijk uit je buurt en hoop er het beste van.
Niet in paniek raken, er is al teveel, onnodige, paniek in Nederland
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het risico is dat ze ook ziek worden. Ik zou dit bespreken met de huisarts en vragen wat het advies is, zeker ook met de borstvoeding.

Overigens: je kunt nooit uitsluiten dat iemand ziek wordt, daar hebben we een afweersysteem voor en dat maakt dat we er tegen kunnen. Het is alleen als iemand al ziek is of zwak is, dat een ziekte die er dan nog bij komt de zaak ernstiger maakt.

Toegevoegd na 5 minuten:
ik zie dat je nog meer vragen over de mexicaanse griep hebt. Kijk ook eens op:
www.grieppandemie.nl
daar wordt in principe door de overheid bijna elke vraag beantwoord.