Ja, ik persoonlijk heb heel veel last van tintelingen in mijn handen/voeten. Ik weet niet precies wat je met shockjes bedoelt, maar ik heb bijvoorbeeld wel dat ik me duizelig voel door paniekaanval en dan met een 'shockje' weer terug ga naar de 'realiteit' om het zo te noemen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor je reactie Dat soms je lichaam tintels maakt en dan wordt je weer opnieuw wakker
Ja, ook tintelingen in je lichaam.

We spreken van paniekstoornis als je vaker paniekaanvallen hebt.
Er zijn veel symptomen en kenmerken, o.a.: onrust, nervositeit, trillen of beven van de handen, zwetende handen
bibberige/trillende stem, hevige transpiratie, benauwd
duizeligheid, moeite met slikken, brok in de keel
-----en ook tintelingen in handen en/of voeten-----

Gedragskenmerken van angst
vermijdend gedrag / vermijdingsgedrag;
vastklampen aan de partner of andere personen, afhankelijk gedrag;
geagiteerd gedrag, geprikkeld zijn.