Last van droge en geïrriteerde ogen. Bij de oogarts geweest en verschillende druppels gekregen, maar ze helpen niet.

Laatst heb ik ontdekt dat als ik mascara op de wimpers doe, dan heb ik er helemaal geen last van! Nadat ik mijn gezicht schoonmaak, begint het al weer. Iemand een idee hoe dat kan?

Toegevoegd na 14 uur:
De ellende begint niet bij het schoonmaken! Het probleem bestaat al een jaar. De ontdekking dat mascara dit voorkomt is mij een raadsel.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Misschien zou je een ander merk make-up verwijderaar kunnen proberen, grote kans dat het daaraan ligt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk speelt de mascara geen positieve rol hierbij, maar speelt het middel, waar je je gezicht mee schoonmaakt een negatieve rol. Misschien reageren je ogen op de dampen, die van het middel afkomen. Gezichtsreinigers bevatten vaak alcohol. Als je de huid rondom je ogen hiermee schoonmaakt, dan kan de alcoholdamp voor irritatie van de ogen zorgen en de klachten veroorzaken, die u omschreef.
13 jaar geleden
Zou het kunnen, dat je als je mascara op hebt, niet in je ogen wrijft omdat je dan je mascara uitsmeert? Als je in je ogen wrijft, wordt de irritatie over het algemeen erger, zeker als het een soort allergische prikkel is.

Mijn theorie: je hebt last van een allergische reactie (elzenpollen is momenteel erg populair) en als je wrijft wordt dat veel erger. Dus met mascara minder last (sprak zij, en ze pinkte nog een traantje weg).