Wegens veel gezondheidsproblemen ben ik nogal gauw depri. Is daar wat aan te doen? Aan de gezondheidsproblemen is weinig te doen. ik ben man 59 jaar

Ook kan ik al jaren geen intieme relatie hebben met mn vrouw vanwege gebrek aan libido

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom ga je niet gewoon eens langs de huisarts? Dat het schijnbaar al jaren niet al te best gaat, kun je misschien jezelf wel verwijten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als meneer weet waar ik al geweest ben dan zou je niet zo'n opmerking maken, maar dat kan ik er niet allemaal bijvertellen, toch? Dan wordt het zo'n lang verhaal.
Ritsuka
11 jaar geleden
Maar wij weten totaal niets ovder de situatie, lastig beantwoorden zo. Wat kun je nog WEL doen? Focus daar eens op, een hobby of sport die je wel kunt doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Spieren, ogen, longen, en juist omdat ik zo weinig kan en veel thuis zit, wordt ik depri.
Computeren, lezen en puzzelen kan ik wel een poosje, maar daar kan je je toch ook niet de hele dag mee bezig houden?
Ritsuka
11 jaar geleden
Dat is wel vervelend ja. Is iets als een buddy systeem een mogelijkheid, dat er iemand langskomt voor gezelschap en eventueel even een dagje weg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nooit van gehoord Ritsuka, kan je er wat meer over zeggen?
Misschien woon je wel in mijn buurt of is dat weer niks voor u?
Ritsuka
11 jaar geleden
Ik weet dat het bestaat, maar weet er niet zoveel over helaas.
Ik betwijfel of ik gekwalificeerd ben om deze taak uit te voeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
lieve herman.
een buddy kun je al vinden bij het lokale ggz of maatschappelijk werk bij jou in de buurt
ook via patientenverenigingen
minder depri werd ik toen ik geaccepteerd hat dat het nu eenmaal niet anders was.
en geloof het of niet maar sinds dien lijkt het of ik ook lichamelijk beter gaat (?)
wens je alle liefs!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Warme en nuttige reactie van channeke! +

Het beste antwoord

Voor een deel herken ik dit wel.
Mijn man is ook ernstig ziek (kanker) en kan ook heel weinig.
Vooral nu het beter weer is, is het heel frustrerend om amper nog te kunnen fietsen en wandelen.
Maar hij kan zich best wel de hele dag bezig houden
met computeren, lezen, puzzelen.
En voor de betere dagen heeft hij een hele grote treinbaan in de maak. Hoewel hij beseft dat die waarschijnlijk nooit af komt, is het nog steeds een uitdaging.

Je moet gewoon iets zoeken waar je passie voor kunt hebben.

Af en toe komt er iemand langs van "care for cancer" voor een praatje. Dat wordt beperkt vergoed door de verzekering.

Daarnaast heb je verschillende buddy-organisaties.
http://www.stichtingstade.nl/Buddy-nodig-163.html

http://www.mezzo.nl/buddyzorg

Schaf een rolstoel aan.
Kijk of je in aanmerking komt voor een scootmobiel.

Libido
Er zijn vaak 4 belangrijke oorzaken aan te wijzen voor gebrek aan libido, namelijk psychologisch, medisch, hormonaal en het dopamineniveau.
Dat moet je je dokter laten uitzoeken.
En dan de oorzaak aanpakken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"Schaf een rolstoel aan" schrijf je. Hoezo, waar baseer je dat op? Er staat toch nergens dat hij niet kan lopen? En wat heeft een rolstoel te maken met depressiviteit?

Andere antwoorden (1)

Het zou iets te maken kunnen hebben met een gebrek aan vitamine B en foliumzuur.

Met name B12 maar ook B1, B2, en B6.

Zie links:

http://www.psycholoog.net/vitamines-helpen-behandeling-tegen-depressie

http://www.in2health.nl/invloed-voeding-mentaal/geestelijke-mentale-gezondheid/depressie-behandelen-met-vitaminen-b12-en-foliumzuur/

http://www.depressie.eu/artikelen/2006112701.html

http://indepressie.nl/forum/behandelingen/9369-laat-vitamine-b12-checken