Is goeievraag.nl verslavend?

als ik zo bij sommige mensen zie hoeveel punten ze hebben en in de wetenschap hoe langzaam je punten krijgt, dan kan ik niet anders tot de conclusie komen dat sommige mensen geobsedeerd vragen zitten te stellen en te beantwoorden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms wel, het is in ieder geval soms moeilijk om ervan los te komen. Er zijn er inderdaad die (bijna) overal op "antwoorden", die antwoorden lees ik dan bijna ook niet meer omdat ze op hetzelfdde neer komen, en vaak niet eens een antwoord zijn. Het langzaam gaan valt wel mee, zeker als je antwoorden hebt die als beste worden aangemerkt.
misslobe
14 jaar geleden
+1

Het beste antwoord

Ik geloof wel dat goeievraag.nl verslavend kan werken. De site heeft een aantal kwaliteiten die andere sites niet hebben:

-Je kennis vermeerdert aan de hand van vragen van "gewone" mensen die je zelf ook had kunnen stellen, of waarvan je denkt: 'dat heb ik mezelf ook al eens afgevraagd'.
-Je leert mensen kennen op een niet standaard manier, dus niet door te vragen: Hoe oud ben je, wat zijn je hobby's, wat is je lievelingseten? maar door hun manier van antwoorden op vragen die soms erg veelzeggend kan zijn.

Hierdoor is er hier een groep mensen die elkaar kent, en niet kent. Voor mij persoonlijk werkt dat wel verslavend.

Wat de punten betreft: echt heel langzaam gaat dat niet, want je krijgt niet alleen een punt voor je antwoord, maar ook voor ieder plusje dat een ander aan jouw antwoord geeft, voor iedere dag inloggen, voor het beste antwoord zelfs +10. Ik zit er per dag 's avonds laat meestal een paar uur achter, maar sla ook wel eens een dag over als ik met mijn andere verslaving bezig ben (oftewel klarinet spelen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat je daarmee de spijker op de kop ramt.
Ik denk dat wanneer je de antwoorden zou lezen van mensen die veel punten hebben, die mensen al voor de helft kent.

Andere antwoorden (20)

Ja gv is verslavend, ik zou maar oppassen als ik jou was...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom een -???
+1 te compensatie!
Geobsedeerd klinkt wel een beetje negatief. GV is een erg leuke en leerzame site, waar een leuke mix van vragen en antwoorden in snel tempo voorbij komt. Mij spreekt dat veel meer aan dan oeverloze discussies op een forum.

En ik kijk dagelijks wel even op GV, maar begin echt niet te bibberen als dat een of meerdere dagen toevallig niet kan.
14 jaar geleden
Ja ik denk dat GV voor sommigen best verslavend kan zijn. Maar.., dank zij de strenge- maar doorgaans rechtvaardige moderatie hier zal het niet snel tot excessen leiden..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommige mensen zijn inderdaad verslavend en vinden de punten ozo belangrijk. Het nadeel van het puntensysteem bij GV is dan ook dat je met foute en onzinnige antwoorden ook punten verdient en daar wordt dan ook door een enkeling gretig gebruik van gemaakt. Ik let meer op de waarderingslijst dat zegt mij meer dan de puntenlijst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is heel erg leuk, interessant, boeiend en ontzettend leerzaam om de vragen te lezen en te beantwoorden. Ik ben niet verslaafd aan deze website, maar kom er toch wel elke dag een paar keer op, maar blijf er niet voor thuis, dus ga gewoon 10 dagen of meer op vakantie.

Toegevoegd na 2 minuten:
om de punten doe ik het niet voor, want dan zou ik constant de vragen moeten beantwoorden waarbij ik niet bij elke vraag een antwoord kan geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toch een puntje +1
Ja... Mensen met obsessieve-compulsieve stoornis doen er goed aan om deze site te vermijden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oeiiiiiii
Verslavend dat weet ik niet maar het trekt wel.
Een erg sterk effect heeft het als blijkt dat mensen wat aan je antwoord hebben, als ze er blij mee zijn. Dat doet je wat.

Een ander leuk effect vind ik dat je mensen een beetje leert kennen, door de antwoorden en reacties die ze geven. Er zit volgens mij een hele club die elkaar aardig kent (ervan uitgaande dat men niet toneel speelt, hetgeen trouwens volgens mij vrij moeilijk is om vol te houden in al je antwoorden).

Daarnaast hebben de vragen een stimulerend effect doordat ze je aan het denken zetten over de meest uiteenlopende onderwerpen, dat is gewoon leuk. Daar wordt ik vrolijk van.

Als ik moet stoppen zou ik geen ontwenningsverschijnselen hebben, maar ik zou het wel jammer vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerlijk en goed antwoord +1
Ja, GV is verslavend..vind ik persoonlijk dan :-)

De punten vind ik een leuke bijkomstigheid, niet het belangrijkste. Ik vind het leuk om te zien dat ik een +je heb gekregen of het beste antwoord heb gegeven maar of ik daar nu punten voor krijg of niet maakt mij niet uit.. Dat 'eer' gevoel is juist zo verslavend. Proberen de eerste te zijn met een goed of het beste antwoord.

Maar daarbij ook de diversiteit van de vragen en antwoorden, de leuke PB'tjes of reacties die je krijgt. Het leren 'kennen' van de andere GV'ers...allemaal verslavend.

Ik kan echt wel een dag zonder GV (ontkenningsfase??) als het moet. Maar nu kijk ik toch wel dagelijks of ik email heb of check even op nieuwe vragen. Als het kan op de pc, als het niet kan op mijn mobiel... volgens mijn vriend ben ik al erg verslaafd :-)

Maar het kan ook periode zijn, misschien ben ik het over een maand ineens zat!

Toegevoegd na 14 minuten:
..ook EEN periode..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Nee hoor, hoe kom je nu daarbij?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
zie v.v
http://m.goeievraag.nl/vraag/21798
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben je mal, je kunt makkelijk een uur zonder!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik vind het verslavend. Leuk. Ik dacht die punten interesseren mij niet, wat stom zeg. Maar... ik ben er toch niet ongevoelig voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, klopt (voor mij dan). GV is verslavend. Juist omdat je in niveau kunt stijgen. Ik vraag me inderdaad wel eens af hoeveel uur per dag de toppers van GV vragen zitten te beantwoorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het trekt inderdaad wel, maar het is ook wel heel leerzaam vind ik! Ikzelf heb vaak al veel gehad aan de antwoorden op de door mij gestelde vragen. En soms beantwoord ik zelf ook een vraag in de hoop dat iemand er wat aan heeft...

Weet je wat ik nu zo mooi vind aan dit alles?
Er komt helemaal geen geld bij aan te pas en toch loopt het super!

Mooi toch ;-)!
14 jaar geleden
Nee GV is niet verslavend ,tenminste niet voor mij.Het geeft mij ontspannning.En kan er ook afstand van doen om andere dingen te doen.Als het een obsessie zou zijn voelt het niet goed lijkt mij,en ben je er ieder moment van de dag mee bezig,zou alles in je omgeving eronder lijden,gelukkig heb ik ook nog andere bezigheden .Ik vraag me af hoe zo'n verslaving eruit ziet dan.Zit je dan dag en nacht op GV?En kun je aan niets anders denken als aan GV?GV is leuk maar niet verslavend voor mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
GV. is leuk en je mag zelf bepalen hoelang je vragen stelt cq. beantwoord. Kijk naar het profiel van bepaalde GVers dubbelklik op het ikoon (avatar), kijk vervolgens op gegeven antwoorden. Hier staat de tijd vermeld hoelang geleden er geantwoord is. Zo kun je iemand op GV volgen in de tijd. Zonder enig vooroordeel van mij mag je zelf je conclusie (VERSLAVEND) trekken! EN.......Verwonder je niet maar verbaas je slechts. Laat je vooral niet meesleuren door onzinnige antwoorden om te antwoorden maar geef antwoorden naar eer en geweten! Dan juist ben je een goede GVer zonder verslaving
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neen GV is absoluut niet verslavend *kijkt op klok, 2.10u*

Echt niet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag is verslavend ! Maar minder dan andere internet verslavingen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
GV met mate en houd de 8 uur rust per dag in de gaten..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
verslavend...ach het blijft leuk om iedere dag even te kijken naar de vragen die erbij gekomen zijn,en eventueel te beantwoorden.
en vergeet niet,er zijn mensen die door ziekte aan huis gekluisterd zijn en dan is deze site een leuk een leerzaam tijdverdrijf.