Wat ik graag zou willen weten,waar gaan mensen nou eigelijk dood aan bij de griep? dus waar moet je op letten en alarm slaan als WAT? gebeurd?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hele goede vraag... De beste van alle griepvragen... +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thanks!

Het beste antwoord

Koorts inderdaad ,en dan vooral met het risico van uitdroging. Koort die in de buurt of boven de 40 graden dreigt te komen is altijd een alarmsignaal.
Maar de meeste mensen die sterven aan de griep, sterven vooral an COMPLICATIES van die griep, met op nummer één longontsteking. Daarvoor hoeft de griep zelf nog niet eens zo ernstig te zijn, maar mensen met een verminderde weerstand om welke reden dan ook, lopen daarop altijd extra risico.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Koorts is de grootste vijand..
Je lichaam moet daar heel erg tegen vechten..
Met een zwak lichaam is dat vaak teveel gevraagd..
Dus hou de koorts in de gaten..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Sharona, moet je dan je diepvries leeghalen en daarin gaan liggen om het lichaam af te koelen? :-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja XiniX bijvoorbeeld;-)
Je kunt ook een paracetamolleke pakken die verlagen de koorts ook..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij koorts is drinken het allerbelangrijkste!!
Als je het koud hebt, dit is als de koorts oploopt duik dan diep onder de dekens, maar als de het rillen is afgelopen zorg dan dat je niet onder die stapel dekens blijft liggen, je lichaam moet dan warmte kwijt, dit kan je zelfs, zeker bij kinderen doen door met lauw water het lichaam te wassen, zorg hierbij zeker dat iemand niet op de tocht ligt.
Koorts is niet echt gevaarlijk, wel erg vermoeiend dus veel slapen maar dat gaat meestal vanzelf wel.
Maar drinken is echt heel belangrijk zeker bij kinderen en oude mensen, die kunnen door koorts sneller uitgedroogd raken.
Ik ben natuurlijk geen arts, dit ff voor de duidelijkheid.
Vaak is het oplopen van een ernstige longontsteking ten gevolge van de griep een oorzaak die dodelijk kan zijn.
Hou je temperatuur bij, schrijf het desnoods op dit geeft een arts ook een duidelijker overzicht van het verloop van de griep.
Houd de hoge koorts aan of ben je om wat voor reden ongerust dan de huisarts bellen.
Longontsteking zal je zélf niet herkennen bij deze griep omdat de symptonen erg overeenkomen, (hoge) koorts en hoesten.

Toegevoegd na 2 minuten:
bij het eerste antwoord staan, bij de reactie's, wat tips wat je kan doen bij koorts
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Echte griep of influenza is een ziekte die door het influenzavirus wordt veroorzaakt. Dit virus infecteert de luchtwegen. Veel mensen zeggen griep te hebben als ze in de winter of de herfst door een verkoudheid-achtige ziekte met wat koorts worden getroffen, maar hierbij gaat het meestal om een gewoon verkoudheidsvirus. Echte influenza leidt bij de meeste mensen tot aanzienlijke ziekteverschijnselen en een niet te verwaarlozen sterfte, vooral bij ouderen. Elk jaar krijgen ongeveer 820.000 Nederlanders griep. Tijdens een gemiddelde griepepidemie in de winter gaan er in Nederland 250 tot 2.000 personen direct aan de griep of aan de gevolgen ervan dood. Slachtoffers vallen vooral in de risicogroepen: ouderen (ca. 90% van de sterfgevallen is 65 jaar of ouder) en personen met een chronische aandoening (bijvoorbeeld diabetes mellitus, hart- en longaandoeningen)

Toegevoegd na 5 minuten:
Waar je op moet letten, en alarm slaan als er wat gebeurd lees je op deze site:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Griep