Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe komt het dat mensen na een laserbehandeling soms beter kunnen zien dan ze voorheen deden met lenzen of bril?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
855
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit komt dacht ik doordat ze de lens ik je oog weer de goede maat geven dacht ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat dacht ik ook dacht ik.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Lenzen en een bril trekken het beeld/je zicht naar het een puntje achter in je oog waar het moet zijn, die stuurt dat door naar je hersenen. Bij mensen die geen lenzen of bril nodig hebben is dat al gewoon van zichzelf goed, bij lazeren maken ze dus dat stukje wat kapot is en hoeft er dus niet meer getrokken te worden. Soms kan het zo zijn dat je met een lens of bril nog net niet precies op het puntje zit en dus bijvoorbeeld 98% wel scherp ziet en met lazeren wordt die 2% ook hersteld.

Ik heb er verder geen ervaring mee, draag gewoon lenzen maar ken veel mensen die het hebben gedaan dus veel verhalen gehoord.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ooglaseren is het aanpassen van het oog met een laserstraal. Deze laserstraal zal de kromming van het oog aanpassen zodat je geen bril of lenzen meer nodig hebt om scherp te kunnen zien.

Bij een ooglaserbehandeling wordt er een klein flinterje van het hoornvlies genomen en naar buiten omgeklapt. Met een koude laserstraal wordt het hoornvlies daarna in de goede vorm gebracht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een bril of lens heb je nodig als je ogen een afwijking hebben. Met een laser behandeling, word deze afwijking gerepareerd. Het repareren gebeurd door de kromming van je eigen ooglenzen aan te passen, door er wat weefsel van af te halen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding