Als je ongesteld moet worden, heb je dan de dag van tevoren al wat bloed op je tampon als je die in zou doen!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een heel klein beetje maar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je hoeft niet te schreeuwen als je wat wil vragen ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha!!! ???
jc54
12 jaar geleden
Normaal gesproken pas als je de tampon er uit haalt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan is het pas zichbaar, maar het bloed kan er wel opzitten (als het op de juiste plaats ingebracht wordt, dit even voor alle volledigheid: als je m in je tas zou doen bv gaat het er ook niet duidelijker op worden) ;-)

Het beste antwoord

Ja, maar eigenlijk betekent dat gewoon dat je dus al ongesteld bent. Sterker nog ; dat ben je al op het moment dat het baarmoederslijmblies begint af te breken en het bloed dus nog IN je baarmoeder zit, nog niet op weg naar buiten is en nog niet zichtbaar.

Voor dat bloed buiten is ben je een paar uur verder, en pas DAN merk je dat opoe weer op visite is. Maar daar is dus al wel een 'reis' van een paar uur aan vooraf gegaan. Ben je net effe eerder met het 'traceren' van dat bloed, dan ben je niks eerder of later ongesteld, alleen je MERKT het eerder.
(Om de vergelijking door te trekken : dan staat opoe zeg maar niet ineens voor de deur, maar zie je haar al op het station in de coupe zitten.)

Toegevoegd na 2 minuten:
Dit is natuurlijk geen 'voorbloed' ofzo, maar gewoon de eerste druppels van die specifieke menstruatie die langzaam begint, snel op haar hoogtepunt is en daarna weer langzaam afbouwt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dus als je dan een tampon in zou doen en er zit niks aan, duurt het nog wel even voordat je ongesteld bent?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ van mij, heerlijk uitgebreid antwoord :-) thanks
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat hoeft niet per se ; je kunt ook op dat moment al wel menstrueren, maar nog geen bloed buiten de baarmoeder hebben. Voor het zelfde geld is het een uur of twee uur later wel het geval. Maar voor het dan naar BUITEN komt ben je inderdaad nog wel wat uren verder. De avond is wel een beetje riskant ; doordat je ligt en je menstruatie gebruik maakt van de zwaartekracht, kan het na de eerste druppel best de hele nacht duren voor (de volgende morgen) 'de dijk breekt'. Overdag echter zal er tussen de eerste druppel die je baarmoeder verlaat en de stroom-die-je-echt-moet-stoppen best hooguit een uur of wat kunnen zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of je hebt niks, maar als je dan hoest opeens een vloedgolf...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, maar als je voordat je hoest de tampon even in zou doen, en er zit niks aan als je m direct eruit haalt dan duurt het dus nog even voordat je zou hoesten en er komt een vloedgolf! Wat een zin :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat hoeft dus niet per se ; je kunt wel degelijk zonder vooraankondiging een complete Rode zondvloed over je heenkrijgen met een goede hoestbui. Dat hangt er maar net van af hoe dik het bloed is, of er eventueel een stolseltje voor zit en hoe groot de opening van je baarmoedermond is. Kort en goed : je kunt de menstruatie niet exact op de minuut aankondigen vanaf de eerste druppel bloed, en al helemaal niet de momenten vlak daarvoor, als je dus nog niks ziet of voelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je marleen voor dit verhelderende antwoord!!! :-)

Andere antwoorden (1)

mij lijkt als je bloed aan je tampon signaleert,dat je dan al ongesteld bent.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat lijkt mij ook
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lees de vraag eens goed!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je bloed aan je tampon hebt weet ik ook wel dat je ongesteld bent, dat was ook niet de vraag! Ik vroeg als je weet dat je morgen bijvoorbeeld ongesteld moet worden of je dan de dag van te voren al wat bloed aan je tampon hebt, alszijnde voorbloed zeg maar, wat er klaar zit om de volgende dag naar buiten te komen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal juist.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
alleen helaas geen antwoord op mijn vraag!