Is het nou echt zo dat mannen minder goed tegen pijn kunnen dan vrouwen?

Deze vraag stel ik omdat mijn man ziek is. Hij heeft eerst een beginnende longonsteking gehad en nu een ontsteking aan het huigje.... Ik word er niet goed van,.....zuchten, zuchten zielig zijn, Het lijkt wel of hij dood gaat.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die van mij ook! :) phoe phoe. lastig he

Antwoorden (9)

mannen kunnen goed zeuren, als ik koorts heb word ik erg gefrustreerd. ik denk dat dat er ook mee te maken heeft. mannen hebben meer met controle over eigen doen en laten dan vrouwen. als je ziek bent ben je afhankelijk. vrouwen gaan daar blijkbaar anders mee om. maargoed mannen hebben weer andere kwaliteiten: relevante uitvindingen doen, oorlogen voeren die tot niks leiden. its all in the game
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrouwen hebben toch tegenwoordig ook volledige controle over eigen doen en laten. Ook vinden vrouwen dingen uit. Oorlog voeren als kwaliteit zien... daar ga ik niet eens op in...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tsja, de viva zal het wel niet met me eens zijn. maar we zijngelijk in diversiteit. dat zijn gegeven eigenschappen. ik zeg niet dat vrouwen geen controle hebben alleen hechten ze er andere waarden aan. wat de uitvindingen betreft, ik denk dat mannen beter scoren op inventief vlak, vrouwen kunnen weer mooie kerststukjes maken.
Ja dat is echt zo... Mannen zijn alleen sterker in lichaamskracht en de rest daar is de vrouw sterker in... Dus ook in de pijndrempel...

Het best kun je je man als een verwend kindje behandelen, dan is die namelijk braaf, maar wel zolang die ziek is dan, anders ga je te ver en dan gaat hij het als een verworven recht beschouwen en eist hij dat elke dag op...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahaha, heel herkenbaar. Maar of het iets met de pijngrens te maken heeft daar geloof ik niks van. Mijn partner heeft een hoge pijngrens weet ik uit diverse voorvallen. Maar als hij griep heeft of spierpijn heeft, klaagt ie steen en been.

Ze willen van nature uit bemoederd worden en denken dat het helpt als ze veel steunen en kreunen. Bij mij werkt dat echter averechts en ik word er juist chagrijnig van.

Mannen "geloven" dat als ze zielig doen, ze ook zielig zijn. Maar ja, zal wel weer niet aantoonbaar zijn, dus gelooft geen man mijn verhaal hier. Dus met andere woorden; vrouwen "geloven" dat het allemaal wel meevalt als ze zelf wat hebben; dus klagen minder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mannen en vrouwen voelen dezelfde ellende bij pijn en ziekte. Vrouwen gaan er echter anders mee om. Dat is biologisch zo bepaald. Vrouwen zijn gewend aan lichamelijke ongemakken en hebben geleerd daar mee om te gaan. Mannen zijn nog steeds de stoere beschermer van het gezin. De bikkel die op jacht gaat om met een grote hoeveelheid bizonvlees of berenhuid terug te komen. Zodra een man iets krijgt zit hij in een situatie die hij van nature niet gewend is. Hij raakt gelijk de weg kwijt, voelt zich uitermate zielig en wil vertroeteld worden.

(by the way, ik ben een man en de verschijnselen die ik hier omschrijf zie ik dagelijks in mijn praktijk)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een man richt zich op 1 gebeurtenis en dat werkt hij af of geeft het een plaats. Een vrouw kan meerder dingen tegelijk doen en verdeelt haar aandacht.

Als een man ziek is, gaat hij daar helemaal voor. Hij ondergaat het ten volle.
Als een vrouw ziek is moet ze ook nog voor de kinderen zorgen, is er wel voldoende eten in huis, hoe gaat het op haar werk... zou het wel goed lopen, enz. enz. Op deze manier wordt haar pijn gerelativeerd door andere zaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Denk dat zowel vrouwen als mannen zielepieten zijn als ze ziek zijn.
Heeft niet alleen wat met "pijn "te maken, maar meer met dat je lekkker verzorgd en vertroeteld wil worden.
En veel aandacht.

Toegevoegd na 1 minuut:
sorry..lekker met twee k's.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben er sterk van overtuigd. Probeer maar et haar van een jongen te kammen, ze schreeuwen moord en brand terwijl een meisje er weinig moeite mee heeft. Ook denk ik dat vrouwen harder moeten zijn voor ongesteld zijn en bevallen. Mannen hoeven dit allemaal niet mee te maken, dus hun blijven voor altijd watjes :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De man kan beter tegen acute pijn. Een vrouw beter tegen aanhoudende pijn. Aanstellerij heeft hier dus niets mee te maken. U vindt uw man zeuren, maar beseft misschien niet hoeveel pijn hij heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat is zo, mannen zijn meestal ook sterk met hun fysiek. lichaam.
Daar vandaan kunnen ze ook dus goed tegen pijn aan kunnen...