Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe lang duurt het ongeveer voordat mensen je vergeten zijn?

Dan bedoel ik natuurlijk niet je beste vriend of een goede kennis, maar gewoon wat willekeurige klasgenoten die bij je in de klas zitten, een leraar, of iemand van je sportclub.

Dus je bent niet bevriend met ze, maar je bent ook geen vreemde voor ze.
Je hebt gewoon ALLEEN maar contact met elkaar als dat noodzakelijk is (als je bijvoorbeeld samen moet werken, of iets uit moet leggen) Dat is het wel.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verschilt per persoon.
2 weken geleden iemand tegen gekomen... Kwam mij heel bekend voor. Maar kon hem niet plaatsen. Tot ik zijn naam hoorde... Ik heb bij hem ik de brugklas gezeten in 92. Hij had hetzelfde bij mij maar hij kon mij niet plaatsen totdat ik het hem vertelde. Toen een klassiek oja moment

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Het ligt aan de combinatie van het geheugen van de mensen, hoe jij bijvoorbeeld in de klas was (stil in een hoekje, erg aanwezig, opvallend uiterlijk (positief of negatief), hoe vaak je mensen nog tegenkomt, of je op foto's staat, enz...

Als jij bijvoorbeeld op een klassenfoto staat, die iemand steeds ziet, dan ziet deze jouw gezicht steeds wel, dus kan die denken: ow ja dat was dat ene meisje..
Na een aantal jaren ga je ook namen vergeten (ik tenminste wel). Dan moet ik soms echt goed nadenken van: hoe heet die ook alweer.
Het ligt er ook aan, hoe lang je bij die persoon in de klas hebt gezeten, was het maar 1 jaar, of de gehele basisschoolperiode bijvoorbeeld.

Ik ben zelf nu 30, en van sommige mensen die ik op het voortgezet onderwijs in de klas had ben ik de naam al wel kwijt (dat was de periode 1993-1999). Dus zeg nou even +/- 15 jaar geleden.

Maar dat is dus per persoon anders. De ene kan iedereen nog goed herinneren, de ander totaal niet.

Dat geldt ook voor leraren: die zien zo ontzettend veel gezichten voorbij komen. De ene kent je nog wel na al die jaren, de ander totaal niet meer. Zeker niet als jij niet echt opvallend bent geweest.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat ligt vooral aan die anderen. Sommige mensen hebben een goed geheugen voor mensen en onthouden gezichten en/of namen heel lang. Anderen kunnen gezichten en/of namen juist niet goed onthouden en vergeten die snel.
Dus er valt geen gemiddelde aan te geven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist+
Dat is afhankelijk van de indruk, die je op die mensen hebt gemaakt.
Sommige mensen, ook al heb je die slechts enkele keren ontmoet, vergeet je je hele leven niet en zij jou waarschijnlijk ook niet!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga er vanuit dat je dan GEEN indruk op mensen maakt;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat weet je nooit wat voor indruk je op een ander maakt.
Jij kan wel denken dat je geen indruk maakt, maar is dat ook zo?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je werkelijk niks doet om indruk te maken.
Je zit er gewoon en probeert de les te volgen, en af en toe zeg je iets doodnormaals tegen een klasgenoot, hoe kun je dan indruk op iemand maken?;d
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iemand kan na één keer naar jou gekeken te hebben wel onder de indruk zijn van jouw ogen, je sproetjes of de kleur van je haar. Maar ook niet uiterlijke dingen kunnen indruk maken, misschien wel juist jouw serieuze manier van de lessen volgen, of de slimme( of juist domme, maar wil het positief houden ) vragen die je stelt. Of zelfs omdat je nooit wat zegt.
Het maakt ongetwijfeld uit in hoeverre jij indruk maakt of hebt gemaakt op die ander. Een stille grijze muis zal eerder vergeten zijn dan een grote rode druktemaker of een mooie langharige die prachtig kan tekenen. Daarom kan je niet stellen dat iemand na een bepaalde tijd vergeten is. Je hebt blijvende herinneringen aan bepaalde klasgenootjes van de lagere school, en de voormalige collega die jou hielp toen je onderuit gegaan was!
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden
cht vergeten doe je ze niet, ergens in je onderbewuste blijven ze hangen. dat merk je als je na jaren niet aan iemand gedacht te hebben, ineens een droom hebt waarin die persoon voorkomt
(Lees meer...)
anneliez
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of je loopt over straat en je ziet een bekend gezicht maar weet niet meer van waar.
Raken jullie aan de praat kom je erachter een oud klasgenoot oid
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing