Wat moet ik doen nadat ik alcoholvergiftiging heb opgelopen?

Ik heb gisteravond veel gedronken.. ik had 2,9 promille alcohol in me lichaam. Ik las net op internet dat er blijvende gevolgen kunnen optreden levercirrose, afbraak hersencellen etc. Ik voel me Zwak, moe, geen eetlust,misselijk..
Ik wil af van dit vreselijke gevoel.. Ik kan niet slapen ik ben echt bang voor de klachten die kunnen optreden voor een lange termijn..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Maak je geen zorgen. Levercirrose, afbraak van hersencellen en andere zorgwekkende zaken zijn alleen aan de orde als je jarenlang overmatig drinkt. Waar je nu last van hebt is een kater. Je lichaam geeft aan dat het teveel alcohol heeft moeten verwerken, dus heb je hoofdpijn, voel je je zwak, etc. Het belangrijkste is water drinken. Alcohol werkt vochtafdrijvend, dus is er waarschijnlijk sprake van uitdroging. Voornamelijk hoofdpijn wordt hierdoor veroorzaakt. Je zult hier geen blijvende gevolgen aan overhouden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Die gevolgen KUNNEN inderdaad optreden.... als je dit soort fratsen ieder weekend uithaalt tenminste. Van een keer ga je absoluut niet dood, alleen hou je er een gigantische kater aan over. En dat is precies waar je nu last van hebt. Mijn advies op dit moment: neem uit voorzorg alvast 2 paracetamols met flink wat water, probeer je te ontspannen en ga dan lekker slapen. Morgen voel je je vast een stuk beter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Water water en ehh WATER.... niet dat ik je uitlach maar als doorgewinterde alcoholist is bij mij wel meer dan 6,0 promillage vastgesteld en 5,0 zou al dodelijk kunnen zijn. Maak je absoluut niet druk om 2,9.... sterker nog, in het weekend bijvoorbeeld komt iedereen die gaat stappen daar wellicht nog bovenuit. Dit is nog zonder drugs hier in mee te tellen... Van 2,9 moet je echt in hele slechte conditie zijn wil dat een vergiftiging zijn. Ik dronk met gemak 1 liter wodka per dag + een paar gram coke zo'n 20 jaar lang... Leef nog steeds en met een Liter zit je VER boven 2,9... dus maak je maar niet druk maar ga in ieder geval niet RIJDEN. 2,9 is echt geen ramp voor een keertje. De ene persoon valt om na 1 wijntje en de ander zuipt een hele fles sterke drank op zonder dat je er wat van merkt... maar maak er geen hobby van, maar een alcoholvergiftiging vind ik een beetje heavy want je zit zo aan dat promillage. genoeg over drank en maak je niet druk. Een kater is niet per sé een vergiftiging. Gewicht, conditie, leeftijd, gewenning spelen allemaal mee maar WATER sowieso 2 liter per dag minimaal. Dan maar over je nek gaan en weer water drinken.... Niet te koud! Kamertemperatuurt je is het goed en stress is nog slechter over je promillage dan die 2,9... als je meer wilt weten dan hoor ik het wel ;) Grtzzzz

Toegevoegd na 11 uur:
Voor alle mensen (waaronder 1 niet negatief) ik na 3x detox toch echt wel weet dat mijn lichaam schade heeft opgelopen. Bijkomend nog het feit dat ik zeer zwaar ADHD heb en of mensen nu pretenderen met wereldrecords qua promillage of dat het niet bestaat dat ik op mijn 11e aan de heroïne al zat, heb ik meer aan het feit dat mensen kritiek leveren die er namelijk wél verstand van hebben. Ik functioneerde 13 jaar onafgebroken in een toestand waar niemand door geen enkele test zou komen. Na het stoppen met de drugs en alles wat god verboden heeft, ben ik pas aan de Concerta en Ritalin en nog véél meer medicatie overgestapt en ja ben bewust van de schade in mijn lichaam maar degene die beweert dat ik onzin uitkraam, ik BEN 2 keer klinisch dood geweest door een overdosis etc. Blijvende schade is er zeker wel. Wil alleen wel even vermelden dan niet iedereen met zijn "Alcohol Record" in het Guinies bookie of records komt. Als jij uit ervaring spreekt en ook meer dan de helft van je familie kwijt bent, kom dán maar met je commentaar in plaats van een Goeie foute OPMERKING!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuk stukje, maar een kater is wel degelijk een vergiftiging. Zij het misschien nu niet op dit moment heel erg, want je lever is fantastisch in schadelijke stoffen omzetten in niet-schadelijke stoffen, dus dat voordeel hebben we dan weer... Maar Yunoo, wel eens een poging ondernomen om te stoppen met alcohol?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, en in je poging tot geruststelling ging je naar mij mening wel een beetje te ver in het bagatelliseren van verslavende middelen. Of zie ik dat verkeerd en ben jij het levende voorbeeld dat overmatig drugs gebruik ten alle tijde positief is geweest voor je leven?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6,0 is een leuk verhaaltje maar de waarheid daarin is ver te zoeken, daar tussen 3,5 en 4,5 al acuut levensgevaar dreigt. Het wereld record staat op 7,2 en dat staat op naam van een zwaar verslaafde poolse man.
Daar naast, ga jij op stap met een alcohol tester? Big words, maar ik geloof er geen moer van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel water drinken is een prima tip, want alcohol droogt uit.
Als je 20 jaar lang zoveel gebruikt hebt, loop je wel een flinke kans dat je over een tijdje zult ontdekken dat er toch schade is opgetreden, ik hoop voor je dat dat meevalt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over de waarde van je antwoord zal ik geen oordeel vellen, niemand kent je tenslotte beter dan jezelf. Ik heb respect voor de manier waarop je uit durft te komen voor de problemen die je hebt (gehad). De meeste mensen zijn er niet zo open over