wat kan het zijn. ''bultje in nek''

mijn zoontje is verkouden geweest en had een opgezwolle klier (denk ik).
maar nu ik vanmiddag zijn knoopjes dicht deed zag ik dat die ''klier''? er nog zat. bruine boon druif groote. ik maak morgen een afspraak bij de huisarts.
wat zou het kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Mijn dochtertje heeft zo'n bobbeltje in haar oksel, echo laten maken, is een iets vergroot lymphekliertje, hebben kleintjes vaker na een verkoudheid en kan best lang aanhouden, niet al te druk maken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Zit het precies onder de rand van de kaak in de nek? Dan kan het een gezwollen lymfeklier zijn, kan geen kwaad en gaat weer over... Dat kan bij kinderen snel zwellen en slinken, het zegt in mijn ogen dat zijn afweer goed is... Toch is het goed om dan even bij de huisarts langs te gaan hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan echt een opgezwollen klier zijn. Dat kan een kleine bult zijn. Doet het pijn bij hem als je er op drukt? Verder kan het ook een vetbult zijn. Al met al goed dat je naar de arts gaat. Ook al stelt het niks voor, voor je eigen geruststelling is het al goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een gezwollen lymfeklier, een teken dat zijn weerstand aan de gang is, meestal niet iets om je zorgen over te maken, maar voor de zekerheid inderdaad even naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je hem een klein beetje kan verschuiven (klinkt wel raar) kan het niet zoveel kwaad (als het is wat ik denk). je ziet ze wel vaker rond de kaak of in de nek. maar zo groot als jij het beschrijft? ben er ook niet zeker van dus toch ff navragen.

Toegevoegd na 1 minuut:
ik heb er eens ooit een in mijn nek gehad tijdelijk, ter groote van een erwt. als ik hem een beetje kon verschuiven was het niet erg. hij ging ook weer vanzelf weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb zelf veel problemen gehad met de lymfeklieren. Als hij ook pijn heeft met het slikken zou het kunnen betekenen dat hij iets met zijn amandelen heeft ook kan het een ontsteking zijn in de kaak of in het oor. Je zou even je zoontje kunnen tempraturen. Met koorts betekend dat toch meestal toch dat er ergens een ontsteking is, al kun je een virus ook niet uitsluiten. Misschien nog een paar daagjes aankijken, tenzij je zoontje er last van heeft, dan is het wel raadzaam om morgen even naar de huisarts te gaan.