Wat kun je doen tegen een knie met vocht erin en een blauwe plek erop ?

Gister had ik geschaats maar was gevallen op mijn knieën en toen had ik een grote blauwe plek over de linkerknie. Helemaal geen last van gehad, alleen een beetje beurs dus vandaag ging ik weer schaatsen en toen viel ik er weer op. Toen begon het helemaal op te zwollen en bleek er vocht in te zitten. Wat kan ik hier aan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (4)

Probeer een ijs pakking en omhoog gaan zitten met je been!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet te zwaar belasten, maar wel bewegen, en hopen dat het nog een tijdje blijft vriezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je zo snel mogelijk van het vocht af wilt kan je een "ted kous" bij de apotheek halen. Je hebt ze in verschillende vormen en maten. Zelf heb ik mijn kruisband afgescheurd gehad en daarbij kwam er zoveel vocht in mijn knie dat ik er ook een om moest, daardoor verdween het vocht vlugger dan normaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met je been om hoog zitten en verder niet belasten. Als je op de bank zit, been omhoog. Als je op school bent, je been omhoog door een stoel.
Op elke mogelijke plek zoveel mogelijk je been omhoog houden. Hier door loopt het vocht uit je knie.
Ijs erop leggen helpt nu niks meer.
Alleen je been omhoog en het zo min mogelijk belasten. Gebruik als je erover beschikt (of buren/vrienden) krukken. Hier door hoef je niet te lopen met die knie en word ie minder belast.

Sorry voor de warrige tekst