hallo;Ik heb een allergie voor antibiotica ik val in de risicogroepkan de prik dan kwaad?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (2)

Niet op basis van je antibiotica allergie. Je krijgt immers geen antibiotice maar een vaccin, een dode / verzwakte vorm van het virus ingespoten.

Echter, als je nd e risico groep valt, is het wel handig dat jke een antibiotica verklaring met je mee draagt, bv in een SOS arbandje, zodat in geval van opname in het ziekenhuis ze in de gaten kunnen houden dat je geen antibiotice mag. Nog beter zou het zijn als je weet welke antibiotice je niet mag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, het zal geen kwaad kunnen. Maar wanneer je echt blijft twijfelen kun je beter je huisarts deze vraag stellen. Hij / zij weet vast waar je allergies voor bent en kan je goed adviseren.