Waarom zijn er verschillende vaccins, een met en een zonder de giftige hulpstof thiomersal. Ik wil een vaccin zonder deze stof.

Toegevoegd na 1 uur:
brief huisartsenpraktijk http://www.argusoog.org/?p=4204

http://www.argusoog.org/?p=4147

Toegevoegd na 1 uur:
brief huisartsenpraktijk http://www.argusoog.org/?p=4204

http://www.argusoog.org/?p=4147

Toegevoegd na 1 uur:
pdf over inhoud vaccin http://www.argusoog.org/?dl_id=8

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (1)

Nogmaals:

Het gebruik van Thiomersal als conserveringsmiddel is weliswaar onderwerp van discussie en het wordt steeds minder gebruikt maar het is bij lange na niet het gevaar waar vooral amerikaanse samenzweringsfanaten over praten. Op internet wordt vaak geroepen dat in veel vaccins kwik zit en voor het gemak wordt dan vergeten dat, zoals met alle chemische verbindingen geld, Thiomersal evenmin kwik is als keukenzout chloor is (en chloor is erg giftig). Het blijft overigens wel een giftige stof maar alle medicijnen hebben schadelijke eigenschappen. Dat is ook de reden dat mensen zo lang moeten studeren voor ze er mee mogen werken.
Voorlopig *is er geen bewijs gevonden dat Thiomersal voor problemen zorgt* maar leg dat maar eens uit aan paniekzaaiers. Die horen alleen het woord ‘kwik’.
Bedenk dat zuurstof (O2) nodig is om te leven maar dat Ozon (O3) giftig is. Zelfs de meest minieme veranderingen in een chemische formule kunnen drastisch andere eigenschappen hebben.
De verdenkingen op Thiomersal als veroorzaker van autisme hebben *geen enkele wetenschappelijke basis*.

iig: meer in antwoord op je vraag: Ieder bedrijf heeft zijn eigen methoden om zijn producten te produceren. En de 1 zal dan nog steeds gebruik maken van thiomersal omdat dat zijn werking als conserveringsmiddel heeft bewezen en een ander zal dan kiezen voor een ander, nieuwer conserveringsmiddel. Het is een keuze die je als bedrijf moet maken. Kwik verbindingen zijn bij niemand een favoriete keuze en worden zoveel mogelijk geweerd maar punt blijft wel dat je een conserveringsmiddel nodig hebt dat gevaarlijke bacteriën kan doden en het vaccin niet aantast. Ieder antibioticum is in wezen gewoon een gif. Ook peniciline en tetracycline.
Dus: kies je als bedrijf voor een middel waar je al decennia mee bekend bent en wacht je nog even met overstappen op het nieuwe middel of kies je voor het nieuwe middel waar je minder mee bekend bent? Niks anders dan een bedrijfstechnische afweging.

maw: ook in vaccins zonder thiomersal zit een conserveringsmiddel en ook dat conserveringsmiddel zal schadelijke eigenschappen hebben. Het is immers gemaakt om organismen te kunnen doden.