Ik transpireer vrij vaak. Hoe voorkom of verminder ik dit?

Ik gebruik 'Odorex' voor onder mijn oksels. Voor mijn zweethanden heb ik nog niet verder gekeken. Voor mijn voeten gebruik ik 'Pedicare' pas 2 dagen. Dat middel dien je tussen je tenen te smeren en onder je voetzool. Ik vind het erg vervelend dat ik wat meer transpireer. Ik hoop dat iemand een goede tip voor me heeft of enkele goede producten. Alvast bedankt.

Toegevoegd na 51 seconden:
Als ik sokken aan doe en mijn schoenen en vervolgens met mijn auto een half uur rijd, kom ik thuis terug en zijn mijn voeten en sokken al weer kletsnat.

Toegevoegd na 26 minuten:
Odorex bedoel ik het spul mee wat ik op een watje moet doen en vervolgens op mijn oksels. Geen deo dus.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

doe in de auto leren sandalen aan. neem dan schone sokken mee. dan kun je voordat je uit de auto gaat je schoenen omwisselen. als je schoenen van leer draagt zweten je voeten sowieso minder. je kan ook als je ergens heen gaat nog een extra paar schone sokken meenemen zodat je daar op de wc andere sokken aan kan trekken. draag geen/weinig synthetische stoffen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tip: als je in je auto zit, laat je voeten lekker rusten, (dus met opem schoenen in je auto zitten)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor je oksels kun je ook een antiperspirant gebruiken, die werkt veel sterker dan een deodorant. Ik weet niet of wat jij gebruikt ook een antiperspirant is. Verder werkt het ene merk deodorant sterker dan het andere. Vraag eens bij de drogist om informatie. Een goede drogist kan je die zeker geven.
Je kun ook bepaalde zenuwen weg laten branden of dicht laten branden, dat weet ik niet precies. Dat schijnt heel effectief te kunnen zijn. Je moet daarvoor wel naar een specialist. Je huisarts weet wel hoe of wat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan zijn dat je wat overgewicht heb of een hele slechte conditie. Dan is elke inspanning als een hele workout en daarvan transpireer je dan meer.

Een goede methode om dit hierboven te bestrijden is om te gaan sporten. Zorg dat je meer conditie krijgt, dan zullen je dagelijkse activiteiten niet meer als een work-out lijken.
Iedereen heeft wel een eigen plek waar zweet zich als eerste vormt. Bij mij is dat mijn voorhoofd en mijn bovenlip. Bij een ander is dit zijn oksel of zijn rug.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gebruik eens boorzuurschilfers