ik kijg mijn tanden niet schoon watmoet ik doen ?

ik wil witte tanden en poets 's ochtens en 's avonds maar het lukt me niet

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Gebit
1.4K

Antwoorden (3)

Maak eens een afspraak met een mondhygiënist, deze kan je tanden en kiezen goed reinigen en je adviseren over hoe je zelf je tanden goed kan reinigen. Een elektrische tandenborstel geeft vaak het beste resultaat, maar ook ragers, stokers en/of flos is vaak een noodzaak. Veel mensen poetsen op de verkeerde manier, een mondhygiënist is prima in staat je een goede poetstechniek te leren. Als je rookt, of rode wijn, koffie of thee vaak drinkt, ga dat sterk verminderen, dat verkleurd de tanden ook, vraag meer adviezen aan de mondhygiënist. Verwacht geen spierwitte tanden, dat is ook niet natuurlijk, maar een schoon, verzorgd gebit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
witte tanden is niet hetzelfde als schone tanden. Tanden zijn een "natuurproduct" en daardoor zijn niet alle tanden even wit. Als je ze echt witter wilt zal je andere maatregelen moeten nemen zoals laten bleken bij de tandarts.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@ lachjes er staat nergens in de vraag dat het geen geld mag kosten. Dus dit is gewoon een prima antwoord!
Men kan tanden thuis bleken, maar het ook laten doen in de tandartspraktijk.

Thuis bleken ( home bleaching) kan op basis van vernis, kleefstrip of gel. Het mooiste gaat het echter in een bleeklepeltje dat via de tandarts gemaakt is en precies om de tanden past. Daarin kan dan per tand een druppeltje bleekgel worden gedaan. Thuis bleken is goedkoper dan bleken bij de tandarts en kan op afstand begeleid worden door een specialist. De bleekmal kan worden hergebruikt bij een latere nabehandeling en de procedure neemt een aantal uur in beslag, verdeeld over een aantal dagen of nachten.
Bleken bij de tandarts (in-office bleaching) gebeurt steeds op basis van een gel, met een hogere concentratie van het hoofdbestanddeel. De gel wordt toegepast in combinatie met bleeklamp (warmte en licht versnelt de reactie) of gel in combinatie met KTP-laser (de juiste golflengte zorgt voor een fotochemische reactie). Bleken bij de tandarts verschilt qua bleekmiddel verder niet van de thuisbleek-methode. De procedure neemt een aantal uren tijd in beslag, verdeeld over verschillende afspraken.
Volgens een artikel dat in mei 2009 in de Consumentengids is gepubliceerd is de eerste methode het beste. In dit artikel is o.a. het volgende te lezen: 'Een parelwit gebit is niet langer voorbehouden aan de sterren uit Hollywood. Steeds meer mensen laten hun tanden bleken. Volgens Joost Roeters, universitair hoofddocent tandheelkunde, heeft onderzoek inmiddels aangetoond dat bleken geen kwaad kan, en dat thuis bleken met een bleekmal het effectiefst is.'