Wat is er mis met mijn tanden/tandarts. Mijn vullingen bijt ik er zo uit en boren doet abnormaal pijn terwijl ik nog nooit gaatjes heb gehad.

Als ik bij de tandarts kom, gaat hij altijd boren, terwijl ik nog nooit gaatjes heb gehad. Hij doet dat omdat ik 'te diepe kiezen' heb volgens hem. Maar hij blijft net zolang doorboren tot het echt pijn doet. De vulling die erin komt bijt ik er uit, dat is nu al een paar keer gebeurd, bijv met dropjes. Ook zien de kiezen daarna er niet uit. Er komen donkere/zwarte plekjes naast de vulling.
Ik weet nu niet of ik mijn tandarts nog wel kan vertrouwen, hij heeft wel een diploma ervoor (nagekeken op zo'n site) maar ik vind het niet erg normaal.
Maar aan de andere kant, mijn familie zit al 3 generaties bij dezelfde praktijk en aangezien ik minderjarig ben kan ik niet zelf bepalen om naar een andere tandarts te gaan. Mijn moeder is juist naar hem toegegaan omdat hij het gebit beter verzorgde dan de schooltandarts (die was er toen nog)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit
1.1K

Antwoorden (4)

Je kan evt samen met je moeder met de tandarts om tafel gaan zitten en de situatie bespreken.
Komen jullie er niet uit, ga dan naar www.nmt.nl, die kunnen je evt verder helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
NMT zijn ook Tandartsen die over andere tandartsen een oordeel geven.
De vraag geeft maar weer eens aan dat een tandarts zijn eigen praktijk in stand houdt.En ja met toestemming mams / Paps kun je je bij een ander inschrijven. Maar of het veel helpt???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar wie moet ik hem/haar dan doorverwijzen: naar een notariskantoor?
De voorwaarde om een second opninion vergoed te krijgen van uit de basisverzekering is dat je naar iemand gaat met dezelfde medische kennis, oftewel tandarts sec opinion ook tandarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prima antwoord Samuel1304!
het feit dat je minderjarig bent wil niet zeggen dat JIJ niet over je mond mag beslissen...
praat hierover met je moeder, leg haar uit dat je de tandarts niet JOU keuze vind,en ga naar een tandarts na je eigen keuze...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klinkt alsof je een andere ntandarts omet zoeken. Buiten het feit dat zijn vullingen bij jou niet blijven zitten, is bij jou duidelijk het vertrouwen weg.

Overigens: Er zijn duidelijk verschillen tussen tandartsen, het diploma alleen zegt niet zo heel veel. ik heb gelijke ervaringen gehad met een tandarts. Uiteindelijk ben ik verhuisd, kwam bij een andere tandarts, die meteen de oude vullingen er uit heeft gehaald, omdat er een rotte plek in zat. Bij nakijken bleek een deel van ed vullingen slecht gezet. Sindsdien geen caries meer gehad, geen enkele vulling er uit gekomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoek een andere tandarts, samen met je moeder. Dit is niet normaal.