Mexicaanse griepvaccin: moet ik mijn kinderen laten inenten?

nu worden er verzwakte of dode mexicaanse griep in onze kinderen gespoten ik vind dit allemaal dood en dood eng je hoord ook dat je een syndrome van barle huppelepup kan krijgen of ik polen zijn vorig jaar 21 daklozen overleden 3 babys dood aan de pneudokokken hoe staan jullie hier als moeder tegenover ik wil ook niet dat ze de enge griep krijgen ik heb een babytje van 3 mnd en 1,5 en 2,5 een zoontje van 8 en 9 jaar

Weet jij het antwoord?

/2500

Niet te panisch doen, heb je niks aan! Gewoon in laten enten, heb je vast bij dktp ook nooit over getwijfeld? Als je straks een ziek kind met Mexicaanse griep hebt, dat voel je je pas schuldig als je het inent advies aan je laars hebt gelapt!

[Ik ben geen moeder] Dit is een heel lastige vraag. Inentingen gebeuren vrijwel altijd met een zwak of dood virus, omdat je wil dat het lichaam reageert op de ziekte, en daarom zal het virus ingebracht moeten worden. Het grote probleem is dat dit vaccin in heel hoog tempo op de markt is gebracht. Normaal gesproken worden deze dingen uitgebreid getest en nogmaals getest voor ze op de markt komen. Daar is in dit geval de tijd niet voor genomen. De kans op complicaties is hierdoor onduidelijk. Pas als er duizenden kinderen ingeeent zijn wordt duidelijk wat de schade aangericht door het vaccin zal zijn: Gein, een paar of heel veel extra zieken. De schade van het griepvirus wordt wel zo'n beetje duidelijk; 1 op 2000 mensen zou hieraan kunnen overleiden. Gewone griep rond de 1 op 17.000. Een factor 8 verschil. Echter, dit is ongelijk over de bevolking verdeelt. Mensen met hart/longziekten zijn gevoeliger, netzoals kleine kinderen, blijkt sinds een paar dagen. Ik zou dit met je huisarts overleggen. Die staat dichterbij dit soort problemen en de afwegingen & heeft het gelukt dat hij meer informatie krijgt dan 'het algemene publiek'. En hopelijk vertrouw je zijn mening?

ik zou het wel doen voral waneer je kids griepworden

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100