Mexicaanse griepvaccin: moet ik mijn kinderen laten inenten?

nu worden er verzwakte of dode mexicaanse griep in onze kinderen gespoten ik vind dit allemaal dood en dood eng je hoord ook dat je een syndrome van barle huppelepup kan krijgen of ik polen zijn vorig jaar 21 daklozen overleden 3 babys dood aan de pneudokokken hoe staan jullie hier als moeder tegenover ik wil ook niet dat ze de enge griep krijgen ik heb een babytje van 3 mnd en 1,5 en 2,5 een zoontje van 8 en 9 jaar

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (8)

Niet te panisch doen, heb je niks aan! Gewoon in laten enten, heb je vast bij dktp ook nooit over getwijfeld?
Als je straks een ziek kind met Mexicaanse griep hebt, dat voel je je pas schuldig als je het inent advies aan je laars hebt gelapt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik laat maar zo niet enten, ik heb het al eerder vermeld, maar zolang het RIVM hietr de uitvoerende en controlerende instantie is, heb ik mijn vraagtekens bij de cijfers. Na volslagen "onschuldige"inentingen belanden toch ieder jaar weer kinderen in het ziekenhuis (kijk maar naar het zoontje van Frans Bauer) of erger.. Mijn zoon heeft de DKTP ook niet gehad, omdat er een grote kans was op reactie. Volgens het buro was daar eigenlijk geen kans op, maar moest toch, voor de zekerheid, het injecteren in het ziekenhuis plaatst vinden, tuurlijk volkomen safe. Je mag er best je vraagtekens bij zetten, maar je zult zelf de keuze voor wel of niet moeten maken, we kunnen hier alleen onze mening geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maar wat als ze nu ernstig ziek worden van de enting? Ik zeg niet dat je het niet moet doen, maar je mag er best kritisch over nadenken.
Iedere inenting gebeurt met een afgezwakte vorm van de ziekte waartegen het is bedoelt. Ik zou met 5 jonge kinderen in huis gewoon het algemeen advies opvolgen, hier is genoeg op gestudeerd door mensen, die er verstand van hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die mensen die er verstand van hebben , staan in dienst van andere mensen, die vooral ook verstand hebben van geld verdienen. ... Weet je hoeveel winst ermee gemoeid is ? ( nee ik niet, maar reken maar enorm veel + nog meer ) En als er iemand doodgaat aan de bijwerkingen van die spuit, dan dekken ze zich in middels de bijsluiter. Echt waar! Kijk maar naar t filmpje in mijn antwoord.
Het is allemaal zo simpel.
Het gaat allemaal om kansberekening.
Er is een kans op een complicatie van het vaccin. Heel erg klein, maar dat kan.
En er is een kans dat je kind een complicatie krijgt van de griep. Longontsteking ofzo.
De kans op het tweede is veel groter dan kans op het eerste.
Zo simpel is dat.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
juist
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die kans is echter veel reëler en veel groter als de overheid doet geloven. kans op hersenontsteking na vaccinatie ; 1 op 10.000 Maar de kans op doodgaan aan de griep ; ongeveer 1 op 100.000. http://www.youtube.com/watch?v=JcQXKPRdclw
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja en hersenVLIESontsteking is net zo als doodgaan?
AWM
14 jaar geleden
Ja, dat is een Hoogeveense huisarts, die daar niet in gespecialiseerd is. Bij al dit soort getallen moeten we volgens arts Koetsier beseffen dat het logisch is dat vaccin-tegenstanders het vaccin-risico aandikken terwijl fabrikanten de risico's van de griep aandikken en van de vaccins uiteraard afzwakken.
Hoe ik hier als moeder tegenover sta ? Nou als moeder sta ik er niet tegenover, maar als mens ... na het kijken van dit filmpje... (zie bron ) Groot gelijk dat je zo je twijfels hebt. Je moet een keuze maken. Als je bijvoorbeeld zwanger bent ben je gewoon een proefkonijn. Niets over bekend staat in de bijsluiter. En dat is maar 1 voorbeeld. Van de hulpstoffen is bekend dat die risico's opleveren op complicaties , vaker nog dan mensen aan de griep overlijden... complicaties die misschien niet zo erg zijn als doodgaan, maar wat denk je van verlamming bijvoorbeeld ? Dat is een van de bijverschijnselen waartegen gewaarschuwd wordt in de bijsluiter. Enfin je hoeft het niet van mij aan te nemen , maar luister even wat deze arts ervan te zeggen heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
[Ik ben geen moeder]

Dit is een heel lastige vraag. Inentingen gebeuren vrijwel altijd met een zwak of dood virus, omdat je wil dat het lichaam reageert op de ziekte, en daarom zal het virus ingebracht moeten worden.

Het grote probleem is dat dit vaccin in heel hoog tempo op de markt is gebracht. Normaal gesproken worden deze dingen uitgebreid getest en nogmaals getest voor ze op de markt komen. Daar is in dit geval de tijd niet voor genomen.

De kans op complicaties is hierdoor onduidelijk. Pas als er duizenden kinderen ingeeent zijn wordt duidelijk wat de schade aangericht door het vaccin zal zijn: Gein, een paar of heel veel extra zieken. De schade van het griepvirus wordt wel zo'n beetje duidelijk; 1 op 2000 mensen zou hieraan kunnen overleiden. Gewone griep rond de 1 op 17.000. Een factor 8 verschil. Echter, dit is ongelijk over de bevolking verdeelt. Mensen met hart/longziekten zijn gevoeliger, netzoals kleine kinderen, blijkt sinds een paar dagen.

Ik zou dit met je huisarts overleggen. Die staat dichterbij dit soort problemen en de afwegingen & heeft het gelukt dat hij meer informatie krijgt dan 'het algemene publiek'. En hopelijk vertrouw je zijn mening?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen ik 17 was, lag ik het ziekenhuis, en zag naast mij een jongen dood gaan aan griep. Zo ging dat nog in 1957. Ik ken uit mijn jeugd nog veel vriendjes met polio en andere enge ziektes. Natuurlijk is niets risicovrij, maar denk eens aan de autogordel of een valhelm. De vele doden en gewonden die ons daardoor zijn bespaard en denk daarnaast aan de paar slachtoffers die juist het velog zijn van het gebruiken van d gordel of de helm.

Mensen ontwaak en denk na....

Toegevoegd na 4 uur:
'velog' moet zijn 'gevolg'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1, daarbij komt als je de griep krijg kan je ook anderen aansteken, die misschien ook dachten, ik laat me niet inenten, etc...
Het lijkt iets typisch vrouwelijks te zijn: twijfelen, piekeren, angstig worden.

Maar waarom?

Natuurlijk, na goedgekeurde inentingen belanden elk jaar enkele kinderen in het ziekenhuis. Vergelijk dat nu eens met het aantal problemen als je NIET inent.

Wat heb je liever: je kinderen inspuiten met verzwakte of dode virussen, zoals jij het omschrijft, zodat hun natuurlijke afweer alvast op gang wordt gebracht  --  of je kinderen blootstellen aan *levende* virussen, *zonder* dat ze die afweer hebben?

Zoek eens in de statistieken hoeveel mensen om het leven zijn gekomen doordat ze in de auto hun gordel *wel* droegen.

Da's schrikken, nietwaar? Stel je voor, lig je met je auto in het kanaal, kun je er net niet op tijd uitkomen doordat je vastgesnoerd zit in die gordel!

Ga jij nu iedereen aanraden om de autogordel maar af te laten?

Of accepteer je dat een gordel nuttig is, maar ga je iedereen die *langs het water* rijdt, afraden een gordel om te doen? Zodat ze meteen hun auto uit kunnen komen, zonder gehinderd te worden door die gordel  --  althans, nadat ze, na een kwartiertje, zijn ontwaakt uit hun bewusteloosheid. (Wat klopt er niet in dit verhaal? ;-)

--   -- -- --

Het is allemaal een kwestie van risico's met elkaar vergelijken. Wel inenten, niet inenten: beide hebben hun risico's.

Voor zover we nu hebben kunnen nagaan, is inenten veiliger dan niet inenten. Vandaar al die adviezen.
Cryofiel