hoe werkt laseren tegen het roken?

bij ontharing brand je de wortels dood. en bij je oog brand je een laagje eraf zodat er een hoek komt waardoor je scherper ziet. laseren is dus iets weg branden. nou snap ik helemaal niks van het laseren van je lippen wat ze doen bij het stoppen met roken. kan iemand mij dat uitleggen? want het wordt ook deels vergoed door de zorgverzekerraar dus het moet toch helpen niet. sommige adverteren wel met 100 procent dekking.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Anti-rookbehandeling met laser bestaat uit het volgende,
Met een laser tussen de 5 en 30 mW HeNe 633 nM beschijn met acupunctuurpunten.
Dit beschijnen met laser zou lokaal een sterkere doorbloeding veroorzaken waardoor een "triggering "
van deze acupunctuurpunten zou ontstaan, welke de reboundeffecten van nicotine tegen zou gaan.
Je ziet al aan mijn manier van schrijven dat ik dit niet erg geloof.
Nu ben ik van af 1979 al met lasertechniek bezig en was een van de eerste Nederlanders die een professioneel HeNe lasersysteem had.
Zelf heb ik de geclaimde doorbloedingsverhoging nooit vast kunnen stellen terwijl ik exact dezelfde golflengte gebruikte, zowel gepolariseerd als ongepolariseerd.
Derhalve twijfel ik aan het vermogen van de laser om acupunctuurpunten met dergelijke laservermogens uberhaubt te triggeren zijn.
Daarnaast is uit diepgaand onderzoek gebleken dat acupunctuur alleen tegen misselijkheid een significante werking heeft en dan alleen met naaldacupunctuur.
Dus zou je volgens mijn mening de positieve werking moeten zoeken in het geloof in de behandeling, geholpen door de aanzienlijke prijs die ervoor betaald moet worden.
Met ruim 30 jaar ervaring in lasers en hun fysiologische effecten vind ik het fijn dat het mensen helpt maar werken doet het mi. niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het heeft mij iig enorm geholpen bij mijn strijd tegen diabetische retinopathie!