kunnen Fatburners zoals ErgoBurn verstopping ontlasting veroorzaken?

Korte uitleg ik ben voorheen heel veel afgevallen en sinds een tijd fitness ik 4 dagen per week erg intensief ik drink hierbij op die dag gemiddeld 5 liter vocht gebruik 1,5 uur voor de fitness 2 capsules van egro burn fat burners sinds ik die capsules gebruik is mijn ontlasting altijd erg droog en moeilijk poepen ik moet nu afslankthee mix gebruiken om goed te kunnen poepen mijn vraag is kan het zo zijn dat door dat ik veel vocht verlies met het fitnessen en die ergoburn gebruik in combinatie dat dit dus de stoelgang erg belast.? zo ja is er een betere fatburner te bestellen op het internet.. want ze werken verder Prima maar ik heb het idee dat mijn lichaam er niet goed op reageert.. en ik heb wel een adrenaline kick nodig met fitnessen. ik ben de capsules deze week al wel aan afbouwen van 2 tot 1 en wil er geheel vanaf want het lijkt dat het storend op me darmen werkt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.9K

Antwoorden (2)

Nee, van fatburners (die echt werken, zoals Xenical) krijg je geen droge ontlasting maar diarree.

Dat je stoelgang trager wordt heeft vermoedelijk te maken met een combinatie van betere maar minder, vezelrijkere voeding, wellicht wat te weinig (!!) vetten, relatief veel eiwitten, het vele sporten en wellicht toch nog iets te weinig vocht.

Met de 'fatburners' kun je met of zonder een dergelijk regime rustig stoppen, want dat is natuurlijk gewoon rotzooi. Er zijn echter zoveel factoren van invloed op je stoelgang, dat het afwachten is wat het precieze effect zal zijn - als het al effect heeft.

Afvallen is goed, sporten/bewegen is goed, maar hou de grenzen in de gaten...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
+
Je drinkt 5 liter op een dag, dat lijkt me meer dan voldoende in jouw situatie. Een droge ontlasting kan meerdere dingen betekenen, namelijk dat je te weinig vezels binnenkrijgt of dat de fatburner iets met je verteringssappen doet waardoor het te lang in je darm kanaal blijft zitten met als gevolg dat er teveel zouten en water aan de ontlasting wordt onttrokken.

Als je goed let op je voeding en je sport 4 per week dan heb je die fatburners helemaal niet nodig, sterker nog meer dan 0.5 kilo afvallen per week heeft uiteindelijk helemaal geen zin, omdat je vocht en spieren verliest.

Ook gaat je basaal metabolisme omlaag waardoor je na het afvallen de kans bestaat om weer snel aan te komen.

Hou het op ongeveer 0.5 kilo per week en je weet zeker dat het dan voornamelijk vetweefsel is.

Paar kopjes groene thee ( geen pickwick ) maar echte bladeren kun je wel drinken om je afvallen van vet te stimuleren. Of af en toe wat verse gember ( niet te veel ) thee kan helpen.

Succes