Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik na alcohol een totaal ander (sociaal) persoon worden?

Ik ben een (wat afstandelijke) man van 22, maar als ik wat alcohol op drink wordt ik een totaal ander (sociaal) persoon.

Hoe kan dit eigenlijk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
713

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Alcohol laat remmingen verdwijnen en dat kan ten goede of ten kwade uitpakken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Alcohol is een ontremmend middel. Waar je normaal lang over zou twijfelen of moeilijk over zou doen als je nuchter was, kan je heel makkelijk over denken als je onder invloed bent. Je stapt zo dus ook makkelijker op iemand af omdat alcohol die twijfels weg neemt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt helemaal! +
alcohol neemt inderdaad remmingen weg. Die 'remmingen' zou je daar eens over kunnen nadenken?
Zou dat een symptoom kunnen zijn van die afstandelijkheid?
Ik weet dat ik nu voor je ga invullen maar bedoel je misschien verlegenheid?
Op basis van je leeftijd, 22, ben je een adolescent, dat is de periode voor volwassenheid. Het is je 'taak'in het leven om te experimenteren met rollen in sociale groepen om je identiteit te ontdekken, en om gevoelens en emoties te ervaren.
Deze 'wijsheid'is niet van mij maar de ontwikkelingspsycholoog Erik Erickson. Google maar een sop zijn naam of op levensfasetheorie.
Ik kan me voorstellen dat je van de situatie baalt maar het hpprt er nog even bij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding