hoe kom je erachter of iemand homo is?

Ik wil graag weten of een jongen die ik ken ook homo is, zonder dat hij er achter komt dat ik homo ben. Hoe moet ik hier achter komen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
8.9K
Powergen
10 jaar geleden
Wij homo's hebben toch een gaydar... (zeggen ze). Kijk eens of je daarmee wat kunt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gat in de markt voor onzekere pubers Caat!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar gaydar is een vaardigheid, net als algemene kennis.
En Caat is geen 16 meer, dus die heeft alle tijd gehad om dat
te ontwikkelen.
Dat lijkt mij voor een puber iets anders liggen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik zit dus ook op t moment in zo’n situatie... hij kijkt best vaak, maar dat kan van alles zijn... maar als hij langs mij loopt of fiets durf ik m niet aan te kijken... ik ben veelste verlegen en weet mijngod niet wat ik nu moet doen... heeft iemand tips?

Antwoorden (8)

Vraag hem gewoon of hij homo is. Als je dat genant vindt vraag 'm dan of ie een leuke vriendin heeft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vraag of hij een vriendin heeft, of een vriend, je hoort van zelf wel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is niet makkelijk.
Dat "gaydar", waar men het in de reacties over heeft, is een vaardigheid,
die je in de loop van je leven kan ontwikkelen. Net als algemene mensenkennis.
Lees er meer over in de bron.

Maar er zijn heel macho homo's en er zijn jonge homo's die nog niet uit de kast zijn en er alles aan zullen doen om dat te verbergen.
Dat betekent: Heel goed opletten. Observeren. Kijken hoe hij kijkt, zowel naar meisjes als naar jongens.
Het kost wat tijd, houd daar rekening mee.

Ik raad je o.a. het boek " In een mens" van John Irving aan. Leerzaam.
http://www.bol.com/nl/p/in-een-mens/9200000000037870/?Referrer=ADVNLGOT0020089200000000037870
Een meeslepende roman, maar ook een boek over de liefde in al haar verschijningsvormen en een gepassioneerd betoog voor seksuele verscheidenheid.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Afwachten. Al die zogenaamde subtiele vragen zijn alleen maar erg vervelend, want je moet of liegen of uit de kast komen en als je dat nog niet kunt, zit je met een probleem. In de eerste plaats gaat het je niet aan of iemand gay is of niet, wat die in zijn vrije tijd doet is privé. Je zult eerst echt het vertrouwen van iemand moeten hebben voor hij/ zij iets over zijn diepe gevoelens durft te zeggen. Want zo makkelijk is het niet, al doet de buitenwereld er luchtig over. Bovendien, voor je het weet word je in elkaar geramd, niet iedereen is zo correct.
Het is zelfs mogelijk dat iemand het domweg nog niet zeker weet van zichzelf. Toen ik viel voor iemand van hetzelfde geslacht was ik stomverbaasd over mezelf. Maar wel geweldig! En die partner heb ik onderhand al wel meer dan 40 jaar.
Kortom: wacht af en begin niet te vissen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben nooit openlijk uit de kast gekomen....maar desondanks kom je er toch uit.
Bij mij begonnen mijn ouders er over...gevoelsmatig vertelden ze me of er iets was
met mogelijke liefdesgevoelens voor personen van mijn eigen geslacht !
Had fantastische ouders,dus mijn kast ging van zelf open....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je hem leuk vindt, begin met vrienden te worden. Er ontstaat als het klikt een vertrouwensband. Langzamerhand zal je het ook met hem over persoonlijkere dingen gaan hebben. Je gaat het vanzelf merken. In die tussentijd kan je er ook voor jezelf achter komen of je hem wel echt leuk vindt. Succes! Een goede vriendschap is nooit verkeerd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dat is inderdaad niet makkelijk maar het is ook niet erg moeilijk je moet of gewoon vragen of dat hij homo is.(meestal is dat heel moeilijk voor iemand om toe te geven)
je kan hem ook observeren maar dat kost een hoop tijd
maar ik zou gewoon beginnen met vrienden te worden en als je dat eenmaal bent, zul je vanzelf wel een klik vinden tussen julie 2. het zou ook kunnen dat hij alleen maar vrienden wilt blijven en dan moet je dat gewoon accepteren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je iets met hem wil moet je wachten tot hij het initiatief neemt, en openstaan voor zijn avances. Op een gegeven moment weet je dan wel vrij zeker dat hij homo/bi is.