hoe vraag ik aan mijn ouders of mijn vriendin bij me mag blijven slapen , en hoe vertel ik hen dat zij de pil pakt, en ik condooms gekocht heb?

van haar ouders mogen we bij elkaar slapen, en dat doen we bij haar thuis dan ook, maar mijn ouders hebben hier geen flauw vermoeden van, kan iemand me helpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe oud zijn julie?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vroeg ik me ook al af:P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja hé

Antwoorden (12)

Ja zeg gwn tegen je ouders dat ze het leuk vond om hier een keer te slapen maar vertel niks over die pil en condooms
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- eerlijkheid duurt het langst
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ben het niet met baylism eens, eerlijkheid duurt het langst maar het is geen liegen, het is de halve waarheid, als ze er iets over vragen moet je het inderdaad zeggen maar anders niet hoor..
hoe moeilijk ook, er is hier geen makkelijkere weg voor dan praten denk ik
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niets vertellen over condooms of de pil! Gewoon vragen of ze bij je mag komen slapen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mee ens
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- eerlijkheid duurt het langst
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja het is de halve waarheid een leugen!
je vraagt: mam , vind je het goed als mijn vriendin een keer bij me blijft slapen. Dan zegt ze ja of nee.

Als ze zelf over condooms begint ( want ze is echt niet gek hoor ) kan je zeggen dat je die verantwoordelijkheid al genomen heeft, als ze er niet over begint zal ze vertrouwen in je hebben dat je dat soort zaken wel snapt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
eerlijkheid duurt het langste en ik denk als je het op een normale manier verteld je ouder ook blij zullen zijn met je eerlijkheid nischie niet meteen maar na een tijdje wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij is het in Nederland zo, dat de ouders van het meisje (<18) bepalen of zij met een jongen mag slapen.
Als het goed is, gaat dat in onderling overleg. Er zijn vrije ouders, die al condooms hebben klaarliggen, en er zijn ouders bij wie het meisje 'geen tijd voor die onzin' heeft, omdat ze op zondag drie maal naar de kerk moet.

Dus je zegt gewoon, dat je verkering hebt met een ontzettend leuk meisje van wie je veel houdt. En dat haar ouders het goed vinden dat jullie bij elkaar 'slapen'.
Dat jullie ook aan de bijslaap doen, hoef je niet te vertellen. Of je vertelt dat alleen enthousiast aan je vader.
En vervolgens vraag je, of ze ook 'bij ons' mag slapen.

Nou, dat begrijpt je moeder heus wel wat de bedoeling is, want die is vast geen maagd meer.

Toegevoegd na 18 minuten:
dat=dan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De ouders van de jongen hebben hier evenveel zeggenschap in als de ouders van het meisje, lijkt me zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Covered. Ik denk dat zeggenschap niet het juiste woord is. Ik denk zelfs, dat er van zeggenschap absoluut geen sprake is. Die jongens gaan gewoon hun gang.
Verder is het zo, dat de jongen meestal ouder is. Dus een paartje van 16m-18j komt veel voor. Dan is er zelfs juridisch geen zeggenschap meer. Maar we weten de leeftijden niet, hè.
Ten slotte ga ik uit van wat ik denk dat usance is in Nederland. Misschien is het onderzocht maar dat weet ik niet.
Hoi thenotty,

Ik denk dat het afhankelijk is van wat voor band je met je ouders hebt. De een deelt alles met hen, de ander is wat geslotener.

Hoewel eerlijkheid natuurlijk het langst duurt, hoef je, als je je daar niet prettig bij voelt, helemaal niet te veel in details gaan treden. Als jij zegt dat je heel veel van je viendin houdt en vraagt aan je ouders of ze bij je mag slapen, snappen je ouders wellicht ook wel dat jullie niet de hele avond films gaan kijken of urenlange gesprekken gaan voeren. Het kan goed dat ze nog wel beginnen over voorbehoedsmiddelen. Als ze dat doen, moet je natuurlijk wel vertellen hoe jullie je voorbereiden.

Succes

Toegevoegd na 5 minuten:
Nog even iets: onze moeder was wel een beetje 'streng' hierover. Dat kwam omdat mijn broertje net verkering had en pas net vijftien was. Mijn moeder wilde daarom nog niet dat zijn vriendin meteen al bleef slapen. De ouders van zijn vriendin vonden het echter geen probleem, dus gingen ze gewoon naar haar toe.

Het kan dus best wel dat je ouders anders reageren dan de ouders van je vriendin. Het is niet zeldzaam dat ouders heel erg aan moeten wennen dat hun ('jonge') zoon er klaar voor is. Natuurlijk kun je dan zeggen dat je je heel goed voorbereid hebt, maar misschien willen zij 'het' nog niet in hun huis hebben. Maak je daar dan niet te veel druk om; ze weten in ieder geval dat jij er al aan toe bent en zullen er langzaamaan (of snel) aan wennen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou eerlijk gezegd ligt het ook aan jullie leeftijd.

Mijn zoon was 18 toen die gewoon vroeg of zijn vriendin waar die al een hele tijd mee omging mocht blijven slapen.

Ik moest erover nadenken,heb hem uitgelegd dat ik het niet erg vind ,maar toch een beetje afstandelijk ervoor was.

Ben beslist niet ouderwets of zo en hij kan over alles met me praten.

( Hij was 14 jaar de meisjes zaten achter hem aan en hij achter de meisjes
ik kocht condooms en lag die in de badkamer ,van je weet maar nooit!)

Nou moet ik je wel zeggen dat ouders ( in mijn geval dan ) het niet prettig vinden dat hun kinderen seks hebben,laat staan in huis.

Zoals ook kinderen dat niet prettig vinden als hun ouders dat hebben.

Gek misschien,
maar er blijft natuurlijk voor jou en je vriendin een stukje privé

Gewoon met je ouders praten , vragen kan nooit geen kwaad.

Het is fijn dat je vriendin de pil gebruikt en jullie ook nog eens condooms gebruiken.
RESPECT !!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als jij je oud genoeg voelt om met je vriendin naar bed te gaan,dat samen bespreekbaar maakt,en het veilig doet.
Vind ik dat je dan ook je ouders moet laten weten hoe ver jullie relatie is,vertel eerlijk hoe deze in elkaar steekt,dat jullie veilige seks hebben,ga niet in verweer dat haar ouders het wel goed vinden,maar respecteer hun mening,een goed open gesprek kan veel meer doen,dan geheimzinnigheid.
Nodig je vriendin eens uit tot samen met jouw een gesprek hierover,tuurlijk, is niet graag wat je doet,"genant",maar weet wat je wil bereiken,en dat is toch ook heel veel waard.
Succes ermee,en geniet van je relatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niks zeggen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als ik jou was zou ik je mond houden over die condooms en de pil, je kunt net zo goed gewoon vragen of ze bij jou mag blijven slapen, vind je moeder het goed... dan kun je misschien later nog vertellen van die condoom en de pil, succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe moeilijk ook, er is hier geen makkelijkere weg voor dan praten denk ik probeer maar het kan alleen goed zijn ze kunnen wel effe boos zijn maar tof is dat het best