Nee. Als je de appel mét schil eet krijg je juist stoelgangbevorderende vezels binnen!
Amadea
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, het eten van appels werkt juist laxerend. Ze kunnen wel afremmen, maar dan moet je ze fijn raspen en er kaneel overheen strooien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, niet standaard.. Appels eten KAN werken tegen diarree, maar er zijn ook meer dan genoeg mensen die er juist vreselijke last van hun darmen van krijgen. En gek genoeg kunnen ze de stoelgang ook bevorderen.

Dat komt omdat ze bij diarree vocht kunnen opnemen (vooral in de vorm van geraspte appel), terwijl ze bij een normale of trage stoelgang juist de darmwerking kunnen bevorderen.

Ze zijn dus zeker gezond, mits - zoals alles- met mate en vooropgesteld dat je er niet overgevoelig voor bent, maar zullen een normale stoelgang niet vertragen, en diarree niet verergeren. Op beiden hebben ze juist een gunstige invloed.