Twee vragen over Oorsuizen(Tinnitus)

1. Heeft iemand ooit een werkende oplossing ervaren ? (s.v.p. geen internetsites van web-oplichters doorgeven)

2. Zouden dove mensen ook last van Oorsuizen(Tinnitus) kunnen hebben ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Voor zover ik weet is er geen werkende oplossing gevonden voor tinnitus. Heb zelf al 20 jaar oorsuizen en alles geprobeerd maar weinig hielp. Niet teveel alcohol, koffie en/of andere stimuleren de middelen. Mocht je voor het slapen gaan last hebben van je tinnitus kan ik adviseren om met een mp3 speler te gaan slapen'
De tinnitus die wij ervaren is perifeer (orgaan van Corti is beschadigd). Dove mensen kunnen ook last hebben van tinnitus (centrale tinnitus) dit wordt vanuit de hersenen doorgegeven. Het verhaal gaat dat Vincent van Gogh zijn oor afsneed omdat hij last had van tinnitus. Je zou contact kunnen opnemen met de Nederlandse vereniging voor slechthorenden. Ook zij kunnen veel vertellen over tinnitus. Als tip wil ik meegeven dat alle middeltjes je portemonnaie lichter maken maar zeker je oorsuizen niet verminderen. Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Ik vrees dat je gelijk hebt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ik zelf veel last heb van oorsuizen struin ik via Google alles af. Éen van de antwoorden was rechtstreeks uit de site van de NVVS gekopieerd en geplakt. Dit vind ik een beetje jammer. Met zoveel G.V. ervaring denk ik dat je dit zelf ook had kunnen bedenken. Ik denk ook dat we van G.V. geen discussiehoekje moeten maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bedoelt de eerste reactie. Maar toch begrijp ik niet tegen wie je het hebt, deze opmerking zou je onder de eerste reactie moeten zetten.

Andere antwoorden (3)

Ik heb het gehad, maar ik kon geen oplossing vinden... Ik heb toen ook overal gezocht en vond ergens dat het kon komen doordat kundalini in je lichaam gaat stromen en kon leiden tot tinnitus aurium...

Oplossingen zijn wellicht: # Doorbloedingbevorderende medicijnen. Als slechte doorbloeding de oorzaak is, schrijven artsen deze medicijnen vaak voor. De medicijnen kunnen alleen worden gebruikt aan het begin van de ziekte en nemen niet de oorzaak weg.
# Plaatselijke verdovingsmiddelen. Middelen als procaïne, lidoaïne en tocaïnide voorkomen tijdelijk pijn en worden bij de behandeling van tinnitus in de bloedbaan gespoten. De bijwerking van de middelen kan onaangenaam en zelfs gevaarlijk zijn. Behandeling vindt plaats in het ziekenhuis.
# Anti-epileptica. Uit onderzoeken zou blijken dat anti-eleptica oorsuizen zou verminderen. Dit middel wordt alleen toegepast bij ernstige vormen van tinnitus en in situaties waarbij andere behandelingen geen succes hebben.
# Calciumantagonisten. Een goed functioneren van de zintuigcellen is ook afhankelijk van de toevoer van calcium. Deze medicijnen normaliseren een eventuele verkeerde instroom van calcium.
# Antidepressiva. Deze medicijnen werken kalmerend en zorgen ervoor dat tinnitus als minder erg wordt ervaren. Sommige middelen werken verslavend en na stopzetting van de behandeling kan de tinnitus in verhevigde mate terugkeren.
# Glutamaat. Deze neurotransmitter bevordert de overdracht van zenuwprikkels in de zenuwbanen. Het zou een pathologische spontane activiteit in de gehoorbaan kunnen onderdrukken, maar de effectiviteit is nog niet bewezen.

Mijn spirituele leraar adviseerde me om het te accepteren, hij zei dat wat komt, zal ook weer gaan... Dus hoor het en accepteer het... En het klopt net zo plotseling als het kwam verdween het op een dag... En kreeg het nooit meer terug, gelukkig...

Toegevoegd na 2 minuten:
2) Nee doven horen niet, dus ook niet tinnitus... Of doel jij op zoiets als bij amputatie de fantoompijn?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de tandarts bleek ineens, dat na de verdovingsinjectie mijn oorsuizingen waren verdwenen. Ik heb het al 30 jaar en vrienden van mij ook. De medische wetenschap kent geen oplossing, anders dan middelen, die erger zijn dan de kwaal (zie de middelen die jij noemt). Ik accepteer het al 30 jaar en word er dus niet gek van, zoals anderen. Overigens is jpouw antwoord onder 2 den ik niet waar: Tinninus is geen kwestie van je gehooroorgaan, maar een kwestie van een storing in een verbinding in je hersens.
De hele Tinninus is een kwestie van fanthom geluid Bedankt voor jouw antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:-)) Ik denk dat ook namelijk, het is een foutje in de hardware die lijdt tot de sensatie van geluid, terwijl er geen reden toe is... Zo hoorde ik ook, dat er een mens was die gek werd van geluid en het bleek te komen omdat hij een radiozender ontving... Hij kon het gewoon volgen, maar niet uitzetten, de man is er gek van geworden volgens het verhaal...
op meerdere website`s kan je vanalles lezen over oorsuizen.hoop dat je daar je daar een juiste informatie op kan vinden.er moet namelijk eerst uitgezocht worden waar die oorsuizen vandaan komen,en eigenlijk kan er niet zo heel veel aangedaan worden.
op 1 website kwam ik dit tegen:
Cochleair implantaat kan hulp bieden bij Tinnitus

suc 6 ermee!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tx
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals je zegt. Dat 'kan' in de voorlaatste zin geeft aan dat het amateuristisch is. De medische wereld kan er niets aan doen.
Ha, die Bitch7;

Ik heb er zelf nu ook alweer ruim drie jaar last van. Eerst continu aan één oor, later kwam nummer twee ook gezellig af en toe meedoen. Die tweede houdt het nu inmiddels wel voor gezien en piept/fluit/suist nog maar zelden en ook de eerste lijkt van zijn volcontinudienst af te stappen en parttime te gaan. Nog wel vaker dan mij lief is, maar er zit verbetering in zonder dat ik er iets van medicatie of therapie voor heb gekregen. Wel heb ik anderhalf jaar terug een flinke burn-out en depressiviteitsklachten gehad waar ik bezig ben overheen te komen. Misschien dat ook daar een verband te leggen is.