Helpt een borrel tegen verkoudheid?

Je hoort wel vaker dat mensen keelpijn of een verkoudheid gebruiken als een goed argument om een borrel naar binnen te slaan. “ Da’s goed tegen de microben.” Maar is dat echt zo, en wat kun je dan het beste drinken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
40.3K

Het beste antwoord

Als je echt de verkoudheid van het jaar op voelt komen, helpt bij mij een (eigen bedenksel!!!) 'grog' van kokend water, een uitgeperste citroen, hot coldrex, honing en een scheut whiskey - dat zo heet mogelijk opdrinken op de rand van je bed, en dan onder je dekbed : lekker transpireren en diep slapen......ik voel me altijd een stuk beter, de volgende dag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Feit is dat alcohol ontsmet. In die zin kan ik het me voorstellen. En de meeste slapen goed op een borrel, goede nachtrust doet ook wonderen!

Mijn tip voor keelpijn; een lepel honing, dat verzacht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met mate kan het de verschijnselen wat onderdrukken. Ik raad echter af of voor een griepje keelpijn het op een drinken tezetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een lekker jagermeister naar binnen werken op de rand van je bed. Daar zitten zoveel kruiden in, en lekker zacht voor de keel en je kan er heerlijk op slapen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het helpt niet tegen verkoudheid, maar bij een opkomende verkoudheid en je niet lekker voelen, helpt een grog wel. Zoals in het antwoord hierboven omschreven prima, ik doe het alleen zonder hot coldrex.
Direct daarna naar bed, met een kruik. Je hebt kans dat je flink gaat transpireren en dan kan het zijn dat je de eerste griepverschijnselen "er uit zweet".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien dat het een placebo-effect is, maar ik heb het gevoel dat een kruidenbittertje helpt als ik keelpijn heb/verkouden ben. Kan ook zijn dat ik gewoon beter slaap op het borreltje en dat het juist de rust is die mijn genezing bevordert.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee de borrel helpt niet tegen de verkoudheid maar neemt wel wat van de ongemakken weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een borrel helpt niet maar ik heb wel een recept voor jou wat echt goed wekt en dat is :water koken doe het heet water in een glas voeg er een borrel bij wodka of andere soorten sterke drank veel suiker en een beetje citroen goed roeren en zo heet mogelijk opdrinken en dan direct naar bed en de andere dag ben je weer beter ps je gaat er wel van zweten.

Toegevoegd na 2 minuten:
Wat ook goed helpt is knoloof: ga de knoflook pletten en dan in water koken en dan later opdrinken.