Verdwijnt de blanke huidkleur of juist de zwarte huidskleur?

De wereld wordt steeds kleiner en steeds vaker gaan blanken en zwarten samen en krijgen samen (halfbloed) kinderen.
Verdwijnt uiteindelijk het blanke ras, omdat de huidskleur door deze menging steeds donkerder wordt of is het juist anders om en verdwijnt het heel donker ras omdat de huidskleur door de menging steeds lichter wordt?

Discussie tussen mijn vriend en mij...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zit zo eens te denken maar volgens mij komen er juist steeds meer kleuren bij door al die mengelmoesjes... prachtig toch!

Het beste antwoord

Ik schat dat de hoeveelheid échte blanken en échte zwarten wel minder wordt op den duur. Heel veel Surinamers zijn al gemengd (in de slaventijd). Misschien vindt je blanken over een tijdje alleen nog in wat conservatieve staten van Amerika, op Urk en in Staphorst, en echte zwarten alleen nog in een oerwoud. Ik denk dat de rest van Nederland en de 'beschaafde' wereld binnen een jaartje of 30 redelijk richting koffie met melk gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ik denk dat de tijd het zal leren! Het kan alle kanten nog op:P Je zou eigenlijk moeten kijken wat in de meerderheid op de wereld is.. en er is een kans dat de grootste groep wint! Maar zoals ik zei het kan alle kanten op;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het kan inderdaad alle kanten op.

voorbeeld uit mijn eigen leven: ik ben blank de vader van mijn kind heeft de donkerste huidskleur die er is. ons kind heeft de kleur van amaretto, wat ook nog vrij donker is.
hij heeft een kind met een blanke vrouw gekregen, en dat kind is superblank met blauwe ogen en lichtblond haar. terwijl je eigenlijk zou verwachten dat hij een klein tintje zou hebben.

als dit blanke kind weer een kind krijgt met een blanke vrouw, zou het zomaar kunnen dat dat kind wel weer een kleurtje heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beiden. 'Rassen' is een tamelijk willekeurig en niet goed te definieren begrip (bij mensen), en alle mensen kunnen zich onderling voortplanten. De hoge mobiliteit vandaag de dag en het feit dat mensen zich overal kunnen vestigen, samen met het wegvallen van ongefundeerde angsten die eventuele gemengde huwelijken in de weg kunnen staan, zal uiteindelijk gene enkel 'zuiver' ras kunnen overblijven, omdat eigenlijk alle mensen min of meer gelijk zijn. Genen voor specifieke raskenmerken zullen meer en meer over de gehele populatie worden verdeeld, waardoor we uiteindelijk (maar dat kan wel heel erg lang duren) allemaal ' koffiekindjes' zullen worden.

Omdat echter de genen voor donkere kleuren (pigment, haarkleur, oogkleur) in de regel dominant zijn boven de genen voor lichte kleuren (blond haar, blauwe en grijze ogen, rood haar, weinig pigment) , zal het uiteindelijke resultaat aan de donkere kant zijn. De huidige samenstelling van de 'Afro-amerikaans' populatie, waar heel veel ' wit' doorheen is gemengd, geeft vermoedelijk een redelijke indicatie van welke kant het op gaat. Al zie je daar ook nog veel kleurschakeringen.

Maar uiteindelijk, op de hele hele hele lange duur, zal er maar één 'ras' overblijven. Het menselijk ras. Net zoals je maar één soort hond over zult houden wanneer je alle huidige kunstmatig gefokte rashonden onbeperkt met elkaar zou kruisen. Dikke kans dat die best weer een beetje op een wolf zou kunnen lijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, geen blank of zwart ras. Iedere individu is zijn eigen ras. Er is dus geen ras meer als een groep mensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Strikt genomen zijn er nu ook al niet echt rassen, alleen door eeuwenlang geïsoleerd van elkaar te leven,zijn er bepaalde kenmerken binnen populaties dominant overerfd. Wanneer we dan precies van een ras spreken, is niet eens helemaal duidelijk ; de overeenkomsten zijn groter dan de verschillen, en heel veel verschillen zijn eerder cultureel dan genetisch bepaald. Vooral de verschillen waar we over ' struikelen' .
Waarom? Ik bedoel volgens mij verdwijnt er geen één kleur.

Ik begrijp wel waarom je dit denkt want het is vrij logisch. Maar ik denk dat als er ooit is wat verdwijnt we zoveeeel eeuwen verder zijn.

Het enige verschil is dat vroeger blanke niet met donkere mensen gingen. Althans heel weinig. Nu mag het wel en kan het ook en doen veel mensen dit vandaar dat er nu een mengelmoes bestaat.. die zeg maar tussen blank en zwart inzitten.

Uiteindelijk zal er dus geen huidskleur verdwijnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zit ook nog een kans in dat wel allemaal geel worden aangezien China nogal wat chinezen heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zal geen enkele kleur verdwijnen.
Mensen in alle kleuren en maten zullen er altijd blijven.
Als het anders was, zou deze verandering al honderden jaren geleden plaatsgevonden hebben.
Er zullen altijd heel veel mensen blijven die kiezen voor een partner van dezelfde etnische achtergrond, naast mensen die kiezen voor een partner met een andere etnische achtergrond.
De prachtigste combinaties dus, maar ook hele zuivere rassen zonder inmenging.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vermoed dat over vele eeuwen het ofwel niet meer bestaat, verschillende huidskleuren, ofwel dat het net zoiets gewoons is als nu de kleur van je haar of ogen.

Steeds meer mobiliteit geeft die vermenging en culturele eenwording. Maar in deze tijd kunnen wij er nog van genieten:)
Vandaag zijn in Amersfoort de Dias Latinos weer afgesloten. Een prachtig middeleeuws stadje met onder de toren een werkelijk prachtig feest. Ik schat dat een derde van het publiek (bij het podium) lelieblank was. De rest heel donker, indiaans, zuidamerikaans, spaansachtig, caraibisch en werkelijk alles ertussenin.

En het feest was met allemaal en iedereen en swingde echt de pan uit:) Mooie oudere hollandse dames die het echt snappen hoe je swingt, en hollands houterig bewegende negers, ook die waren er:),
naast de zeer velen zoals je juist verwacht:)

Dus geniet van de verschillen zolang het nog kan:) ze zijn zo mooi! Als je ze samen ziet...