ik heb een nieuwe zorgverzekering aangevraagd in december 2011 en mijn oude opgezegd.. maar kan ik die nog annuleren ?

ik kom er net achter dat ik een medische vergoeding nodig heb die niet gedekt wordt dus wil toch een andere nieuwe aanvragen. is dit nog mogelijk? ik heb gebeld en ze bellen me maandag terug, maar vroeg me af of ik wettelijk recht heb op iets van bedenk tijd of zoiets ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat ligt eraan, wanneer je in december die zorgverzekering hebt aangevraagd en of je dat via internet hebt gedaan. Heb je de verzekering aangevraagd vòòr 25 december, dan sta je juridisch niet zo sterk. Of je er dan nog vanaf kan komen, hangt af van de coulance van de zorgverzekering. Er zijn best maatschappijen, die het niet wenselijk vinden om mensen tegen hun zin in, te verzekeren.

Hier lees je de precieze regels:
"Veel mensen sluiten hun verzekering af via internet. Wanneer consument en verkoper elkaar niet zien, zoals via internet, is er volgens de wet sprake van koop op afstand. Bij koop op afstand heeft u na het afsluiten van de (basis of aanvullende) verzekering recht op 14 dagen bedenktijd. Dit betekent dat u binnen 14 dagen de zorgverzekering alsnog kosteloos en zonder reden kunt opzeggen. De verzekeraar mag geen boete in rekening brengen als u alsnog afziet van het sluiten van een verzekering bij deze verzekeraar. De 14 dagen bedenktijd geldt niet als u een zorgverzekering via een kantoor van de zorgverzekeraar heeft gesloten."

http://www.nza.nl/zorgonderwerpen/dossiers/zorgverzekering/zorgverzekering-kiezen/afsluiten-nieuwe-zorgverzekering/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb hem wel via internet afgesloten, maar wel meer dan 14 dagen geleden.. denk 3 a 4 weken geleden. dan wacht ik maandag af, hoop dat ze me niet tegen mijn zin in willen verzekeren en mij laten annuleren. bedankt voor de info!